Huvudmeny

605 Heden

Startat av Brollan, 20 juni 2011, 20:10:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

Som Jonas G visat tidigare där Nettbuss och Nobina startat ny verksamhet i Göteborgsområdet, så har även Keolis tagit över ny trafik, dvs linjerna 601,605 och 606.

Här är nya 2648 COF097 vid Korsvägen i dag.

danneh

Är det samma bussar som man använder i Mölndalstrafiken? Eller är det några nyleveranser? Och isf, är det någon skillnad mot de i Mölndal?

Zella

Citat från: danneh skrivet 20 juni 2011, 21:03:54 PM
Är det samma bussar som man använder i Mölndalstrafiken? Eller är det några nyleveranser? Och isf, är det någon skillnad mot de i Mölndal?

Det är nyleveranser... bussarna utgår från (Möga) Mölndalsgaraget... Bälten på alla sittplatser, eldrivet solskydd för föraren, mer vet jag inte då jag precis gått på semester.

Jonas Gustafsson

Citat från: Tomas "Dosan" Fransson skrivet 20 juni 2011, 21:14:35 PM
Det är nyleveranser... bussarna utgår från (Möga) Mölndalsgaraget... Bälten på alla sittplatser, eldrivet solskydd för föraren, mer vet jag inte då jag precis gått på semester.

Dock (trots olika specifikation på bussarna) blandas omloppen. Idag såg jag både "gamla" (1 år!) och nya Scanior skylta om mellan 751 och 600-linjer vid Mölnlycketerminalen. Bilder kommer snart.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

virtual1

Försöker hitta tidtabellerna för 605+606 på Västtrafiks hemsida, but no luck? - nån som vet om de finns nånstans?

Bussfanatikern

Citat från: Tomas "Dosan" Fransson skrivet 20 juni 2011, 21:14:35 PM
Det är väl regionalsäten på dessa också?

Rikard

Citat från: Bussfanatikern skrivet 21 juni 2011, 01:27:31 AM
Det är väl regionalsäten på dessa också?

Ja e höga säten och trepunktsbälten
Rikard.

Zella

Samt den nya pekskärms (touchscren) kortläsare... manligt röst i hpl utropen. Det sistnämda låter mycket bra jämfört med den syntestika.