bergkvara kom med 22 av 65 beställda

Startat av Erling.L, 18 juni 2011, 12:23:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Fikman

Håller don inte ingånget avtal så ska dom väll inte ha betalt heller !!

Patrik Henriksson

Tja, inatt blev det det omvända. Från Nettbuss hade vi nio bussar ute, jag hade annat för mig under kvällens början men tog mig ut med 70321 strax efter ett. När jag stått och köat till infarten vid galoppbanan en stund kom en tanta ur personalen på plats och sa att alla bussar skulle till depå - där fanns 41 bussar men inget folk, så det blev att nästla sig ur kön, ett samtal till kollegan som just lämnat stan på väg ut och ett samtal till driften, och så plattan i botten tillbaka till Terminal G.

På väg ut mötte jag en och annan halvbesatt Bergkvarabuss och någon enstaka från okänd firma.

Det var trevligt att ta ett varv på norrleden med 70321 i alla fall. Räknar jag rätt är den nio år nu men jädrar vad gôtt den gick.

Staffan Sävenfjord

Vid all bussbeställning av stora mängder bussar så som jag gjort ibland vid totalavbrott i tågtrafiken har jag fått lära mig att det är skillnad mellan beställda bussar och bekräftade bussar. Även om jag ringer ett bussbolag och beställer 65 bussar så är det ju inte säkert att bussbolaget kan få fram så många. Naturligtvis skall de då meddela beställaren detta och det har inte framkommit något om att Bergkvarabuss inte skulle ha gjort det.

Jag tror vi skall vara försiktiga med att anklaga Bergkvarabuss innan vi hört deras version.