Huvudmeny

Stadsbussarna Gävle

Startat av Klaverdörr, 17 juni 2011, 16:37:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mushkot

Man hade ställt krav på gasbussar, utan att först se till att det fanns gas att tillgå...

Peter Öden

Hej !

Troligen kommer man nästkommande vecka börja köra med Östersundsbussarna i Gävle.

Mvh Peter Ö

AO

Det ska bli spännande att se! Kul med lite variation i bussflottan :)

AO

Någon som sett om Omnilinkarna varit i trafik?

Bussmicke

Citat från: Peter Öden skrivet 24 augusti 2011, 20:23:45 PM
Hej !

Troligen kommer man nästkommande vecka börja köra med Östersundsbussarna i Gävle.

Mvh Peter Ö

Lika lite som de andra Omnilinkarna man knappt såg ute?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Öden

Hej !

Enligt senaste besked jag fått så lär kommande vecka ett par Scania Omnilink gasbussar
sättas i trafik i Gävle. Det var meningen att de skulle sättas i trafik för ett par sedan men
så blev det inte.
Hur länge de ska gå i trafik i Gävle innan de återvänder till Östersund är okänt än så länge.

Mvh Peter Ö

busseriresa

Idag vid 10-tiden såg jag en Scania, biogas, på Valbogatan. Linje tio tror jag det var. Tyvärr ingen kamera i beredskap ;)

Peter Öden

Hej !

Noterade nu på em. buss 163 på linje 4 till Hagaström !

Mvh Peter Ö

Der_löwe

Fyra scaniagasbussar kommer från och med nu att rotera på två omlopp dagligen. Allt för att "motionera" bussarna enligt Scanias egna rekomendationer.

Är man observant i Östersund så går där numera även en Scala från Gävle (främst på flygbusslinjen), 251 om jag inte missminner mig.