En Starliner II på besök från Tyskland

Startat av Jocke Selling, 16 juni 2011, 21:12:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Siktades från tåget, befanns vara intressant, varvid promenaden från perrongen till Rådhuset fick en liten bonustarm.

Visst blev jag lite besviken när jag såg att det var en utlandsreggad kärra. De tillhör inte mitt fokus som bussfotograf, men det är dock en ynnest att ha något på bild som vissa andra skulle sprungit benen av sig för  ;D.

Men oj kom det inte med en riktig buss också  :-X

//Jocke

Niclas Rosenius

Mycket trevligt.

2 favoritbussar.

//Niclas

Carl Eric

Fantastiskt snygga bussar de där!! Om man någon gång skulle köpa en buss så ligger den nog bra till...! :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jocke Selling

Citat från: calken skrivet 16 juni 2011, 22:08:00 PM
Fantastiskt snygga bussar de där!! Om man någon gång skulle köpa en buss så ligger den nog bra till...! :D

Jag utgår ju från att du menar MaxCin  ;D

yngrot

Klart han menar MaxCi allas vår favvobuss till skillnad mot det gråa missfostret som döljer den fina vagnen  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

1896

Så här ska en Starliner se ut:

www.svenskbusshistoria.se/go?id=52714

the0fiskis

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 19 juni 2011, 19:57:01 PM
Så här ska en Starliner se ut:

www.svenskbusshistoria.se/go?id=52714
snygg lack gillar deras bussar :)

Jacob

Fick denna i fredags, fast då med backspeglar ;)

Nicklas Vasa: Den där var grymt snygg :D tycker en Starliner ska ha Neoplannavkapslar och inte bara mutterskydd som denna tyska har.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!