Huvudmeny

Karlstad 16/6 11

Startat av Christer K, 16 juni 2011, 18:46:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Var i Karlstad för jobbet och fick en liten stund över i centrum samt på Volvo.
Vi börjar med en turist buss från Spanien, en Scania men kaross vet jag inte.

Blev lite för nära.

Och bakifrån.

Karlstad buss ingen bra bild.

Och sedan några gula. 7040 först

Sedan kom 7047

Efter detta fick jag åka till Volvo och där fanns 7045

Dagens bonus bild blir från Karlskoga och E18 på väg mot Karlstad, bussen med guldbaken dök upp framför bilen. Jag vet att man inte ska ta kort när man kör men bilden är tagen med mobil, bara ta upp och trycka av.
[/color

Bussen heter för övrigt 156

/ Christer K

Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

swedebear

Citat från: Christer K skrivet 16 juni 2011, 18:46:15 PM

Dagens bonus bild blir från Karlskoga och E18 på väg mot Karlstad, bussen med guldbaken dök upp framför bilen. Jag vet att man inte ska ta kort när man kör men bilden är tagen med mobil, bara ta upp och trycka av.
[/color

/ Christer K

Ser ut som det är taget strax efter Sandvikens Centrum, kan det stämma?

hisen12

Villket bolag tillhör den sista bussen, nr 156?

Christer K

Citat från: swedebear skrivet 16 juni 2011, 18:49:59 PM
Ser ut som det är taget strax efter Sandvikens Centrum, kan det stämma?

Stämmer precis,
Citat från: JB92 skrivet 16 juni 2011, 20:33:45 PM
Villket bolag tillhör den sista bussen, nr 156?
Bolaget bussen tillhör är Buss i Väst Trafik AB. Detta bolaget startade efter att VL-Buss gjorde konkurs.
Org.nummer: 556810-5083

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christer K skrivet 16 juni 2011, 20:41:33 PM
Stämmer precis, Bolaget bussen tillhör är Buss i Väst Trafik AB. Detta bolaget startade efter att VL-Buss gjorde konkurs.
Org.nummer: 556810-5083

/ Christer K

Skall man vara petig så bildades Buss i Väst Trafik AB redan innan VL-Buss gick i konkurs. Enligt allabolag.se bildades det redan ett par veckor innan rekonstruktionen var inledd men det lär bero på att Buss i Väst köpte in ett redan existerande aktiebolag i början av juli. Då hade VL-Buss förvisso inlett rekonstruktionen (det gjorde man strax innan midsommar) men det var flera månader kvar till dess att konkursen var ett faktum.

Buss i Väst Trafik AB övertog VL-Buss trafik efter konkursen sent på hösten 2010.

Otto

@ Christer K.
Var det du som stod på refugen på järnvägsgatan vid Residenstorget och plåtade ca kl 12,40?

Klaverdörr

Hej!

Körs dom så kallde "skoghallsbussarna" ibland på andra linjer ?

1896

Hur lyder hela texten på sidan på den oranga bussen ?

Christer K

Citat från: Otto skrivet 17 juni 2011, 16:34:55 PM
@ Christer K.
Var det du som stod på refugen på järnvägsgatan vid Residenstorget och plåtade ca kl 12,40?

Kanske kan stämma, hade precis ätit lunch i restaurangen på hörnet av Järnvägsgatan och Tingvallagatan.

/ Christer K

JW

Citat från: Otto skrivet 17 juni 2011, 16:34:55 PM
@ Christer K.
Annars skulle det kunnat vara jag. Var i Karlstad igår och tiden verkar stämma.

Christer K

En bild till på den spanska bussen

/ Christer K

Niclas Rosenius

Citat från: Christer K skrivet 18 juni 2011, 19:26:11 PM
En bild till på den spanska bussen

/ Christer K

Det är en Noge Touring.

//Niclas

Jacob

Såg den i stockholm igår :)
hann dock inte få den på bild..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mats Karlsson

Citat från: Christer K skrivet 16 juni 2011, 18:46:15 PM
Sedan kom 7047
[/color

/ Christer K

Trevligt! Just denna buss, nr 156, har jag åkt med till jobbet de två senaste vinterhalvåren. Autosan Eurolider A12.13CLE.

swedebear

Citat från: Mats Karlsson skrivet 18 juni 2011, 20:25:55 PM
Trevligt! Just denna buss, nr 156, har jag åkt med till jobbet de två senaste vinterhalvåren. Autosan Eurolider A12.13CLE.

Jag skulle gissa att jag också har åkt några gånger med den innan jag flyttade