Huvudmeny

Arboga - Kungsör

Startat av Taunusch, 14 juni 2011, 23:17:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

Två bilder tagna under eftermiddagen.

Götlunda Buss SNP877 på Resecentrum i Arboga...

....medan Västerås Lokaltrafik 826 avgår från Stortorget i Kungsör.

Dinchi86

Snygga bilder från min gamla hemtrakt!

Undrar dock hur länge ledbussar har gått mellan Kungsör och Köping?

När jag bodde i Kungsör så gick det mest vanliga bussar av det jag kommer ihåg (1993-1994). Minns också att det fanns linjer till Eskilstuna och Örebro, finns dessa kvar eller har tåget ersatt dom?

AL

Är nästan säker på att Länstrafiken Örebro kör någon av linjerna 32X till Arboga.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Ingen av VL eller LT Sörmlands linjer går i alla fall mellan Eskilstuna och Kungsör. Där är det tåg som gäller...

Bussmicke

Citat från: Taunusch skrivet 18 juni 2011, 23:40:56 PM
Ingen av VL eller LT Sörmlands linjer går i alla fall mellan Eskilstuna och Kungsör. Där är det tåg som gäller...

Förr gick 11 och 99 den sträckan.
har hört att det åter ska gå att kunna åka buss på sträckan igen men vet ej om det stämmer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Jag kollade i reseplaneraren på länstrafikens hemsida för att åka mellan Kungsör och Eskilstuna. Samtliga varianter med buss innebar att det skulle gå snabbare att cykla och i något fall var det även snabbare att promenera!  :P