Ett par kort från NUS Umeå

Startat av swedebear, 14 juni 2011, 21:28:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Här kommer ett par kort från imorse vid NUS i Umeå

Först ut så har vi en Veolia som svängde ner mot rondellen vid NUS. Tyvärr hade jag bara min mobil att fota med och det gör att tidpunkten när kortet tas alltid blir lite osäkert, fick dock med mesta av bussen. Jag tror att individen var 3143 men jag är inte säker (Jag tycker vagnnumret låter lite högt för att vara en av dubbeldäckarna)

Sedan så har vi baksidan av Byberg & Nordin 41 i den gula Y-Buss-skruden

Sedan förflyttade jag mig lite och lät framdelen av samma buss titta fram från buskaget som finns mellan de olika hållplatserna vid NUS

Jona

Citat från: swedebear skrivet 14 juni 2011, 21:28:18 PM
Jag tror att individen var 3143 men jag är inte säker (Jag tycker vagnnumret låter lite högt för att vara en av dubbeldäckarna)

Fast nu har man ju köpt en drös nya dubbeldäckare med nummer 3030 eller så typ och upp mot 3055 så 3043 stämmer på en dubbeldäckare faktiskt.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Greger Larsson

Hej!

Om du läser på dubbeldäckarens framdörr så står bussens ägare angiven där ;)
Inv nr 314

swedebear

Citat från: Jona skrivet 14 juni 2011, 21:35:22 PM
Fast nu har man ju köpt en drös nya dubbeldäckare med nummer 3030 eller så typ och upp mot 3055 så 3043 stämmer på en dubbeldäckare faktiskt.

/Jona

Jo det stämmer men jag undrar om det inte var 3143 och 3043, sen ser jag dock att det är Skelleftebuss så det är nog inte Veolia ens. får se om jag ser den igen så skall jag undersöka närmare. Att jag ens fick chansen att se den idag berodde på att jag var sen med tåget på morgonen.

Citat från: Greger Larsson skrivet 14 juni 2011, 21:38:43 PM
Hej!

Om du läser på dubbeldäckarens framdörr så står bussens ägare angiven där ;)
Inv nr 314

Jag zoomade in originalbilden och mycket riktigt ser man 314 under framrutan så att säga vid dörren, men jag har för mig att det var fyrställigt vagnnummer, återkommer i frågan om/när jag får chansen att undersöka närmare

RoggaBoy

Citat från: swedebear skrivet 14 juni 2011, 21:46:39 PM
Jag zoomade in originalbilden och mycket riktigt ser man 314 under framrutan så att säga vid dörren, men jag har för mig att det var fyrställigt vagnnummer, återkommer i frågan om/när jag får chansen att undersöka närmare

Eftersom bussen tillhör Skelleftebuss så har den bara tre siffror och inte som Veolia fyra i vagnnummer.

swedebear

Citat från: RoggaBoy skrivet 15 juni 2011, 14:47:15 PM
Eftersom bussen tillhör Skelleftebuss så har den bara tre siffror och inte som Veolia fyra i vagnnummer.

Kan bara bekräfta detta helt och hållet efter att ha sett 315 idag, dock hade jag ingen kamera med så jag kunde fånga den på bild idag....