Info om Keolis depå i Grisslinge

Startat av Carl Eric, 13 juni 2011, 22:07:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

I denna tråd diskuteras det om depån i Grisslinge, och idag så kom det information på Keolis hemsida som bekräftar den saken.

Grisslinge
Grisslingedepån planeras för att bli en "Blå" depå". Flertalet av bussarna på linje 474 planeras att utgå från Grisslinge. Alla Grisslingetjänster börjar och slutar i/vid Grisslinge

Dock så ges ingen information om hur många bussar som skall placeras där!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ted Selander

Citat från: calken skrivet 13 juni 2011, 22:07:11 PM
---
Dock så ges ingen information om hur många bussar som skall placeras där!
MVH Calken

Preliminärt 17 dimbussar plus reserver.

/Ted

homer

haha, blir populärt att köra där *not* linjerent på 474 samt att bussarna som rullar hela dagarna inte kan städas på natten :-X :-X :-X :-X :-X

jocke

Jag gillade adressen man skulle kontakta dom på.

Keolis, c/o Nobina

Ja jag vet att det är därför att nobina fortfarande har garagen. Men de ser komiskt ut :D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Karsten

Citat från: homer skrivet 13 juni 2011, 23:45:00 PM
haha, blir populärt att köra där *not* linjerent på 474 samt att bussarna som rullar hela dagarna inte kan städas på natten :-X :-X :-X :-X :-X

Kan de inte köras till Mölnvik för tvätt och tank?

Marc

Eller kopplas med en 471a så den hamnar i Orminge och tomtur till BNGA (Björknäs) för tank? Skulle dessutom skapa lite variation!

Andy

haha, blir populärt att köra där *not* linjerent på 474
Det skulle kunna vara så att Mölnvik och Grisslinge betraktas som ett "tjänsteställe" (heter det så?), eftersom att avståndet dememellan är så kort. Så att förare ibland får köra röda bussar från MÖGA och blå bussar från GRGA, dock kanske inte samma dag.

samt att bussarna som rullar hela dagarna inte kan städas på natten
Ja, med tanke på hur skräpig kupén blir efter några kvällskörningar på 474, känns det ju inte så bra att ta ut den i det skicket efterföljande morgon (när pommes frites och vomeringar hunnit sätta sin doft i bussen).

homer

Citat från: Karsten skrivet 14 juni 2011, 06:33:47 AM
Kan de inte köras till Mölnvik för tvätt och tank?

klart dem kan, men jag tror snarare att de blir "Tank & tvätt" på dagtid, och inte att man låter tvättpersonalen köra bussar mellan garagen på natten, men vad vet jag...

Peter Erret

Citat från: homer skrivet 14 juni 2011, 09:43:57 AM
klart dem kan, men jag tror snarare att de blir "Tank & tvätt" på dagtid, och inte att man låter tvättpersonalen köra bussar mellan garagen på natten, men vad vet jag...
Det blir lite svårt att tvättpersonalen kör bussarna utanför grindarna i Mölnvik, tror det kallas olovlig körning och många lär då bli av med B-lappen.  :-X  ::)

Peter Erret

Det är tur att det finns "rattvridare" som älskar att köra 474:an, 600 rondeller per vecka (28.000 rondeller/år).  ;D

Camilla

När vi ändå är inne på Grislinge så har jag hört att man ska riva garaget i sommar och sätta upp värmeramper där garaget står i  dag

1896

Blir det inget garage i Charlottendal ?  ???

Ted Selander

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 juni 2011, 19:42:21 PM
Blir det inget garage i Charlottendal ?  ???

SL planerar för det, men det dröjer, oklart hur länge.

/Ted

Henrik Palmqvist

474 är en bra linje att köra, har inte nåt emot den.

/ Henrik

Henrik Palmqvist

Citat från: Marc skrivet 14 juni 2011, 06:58:11 AM
Eller kopplas med en 471a så den hamnar i Orminge och tomtur till BNGA (Björknäs) för tank? Skulle dessutom skapa lite variation!

Nobina har flera tjänster som kombinerar 474 och 471 på samma omlopp/tjänst/vagn.  Blir säkert nåt liknande hos Keolis, hoppas kan man ju iaf.

/ Henrik