Huvudmeny

Linköping - 13 juni

Startat av Peppen, 13 juni 2011, 20:46:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peppen

Idag blev det en sväng förbi Nettbuss-depån på Ottargatan.

Först ut är en buss som jag trodde lämnat slättlandet för gott efter olyckan utanför Norrköping förra sommaren (se länk: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=37110.0) men som tydligen återuppstått i helvit skrud.

Nettbuss 70116 TRB160

Därefter några Kutsenits som införskaffade som stadsdelsbussar, men som numera går i vanlig linjetrafik på linje 25-26.

Nettbuss 70646 DEJ029 och 70645 BTS938

Nettbuss 70645 BTS938

Nettbuss 70646 DEJ029

Nettbuss 70641 BNA387 utanför Mercedes på Åsbjörnsgatan

Och så till sist en av Linköpings genomtiderna mest hatade bussmodeller både bland förare och resenärer, en MAN A26 vid Fjärrbussterminalen

Veolia 6010 BCZ673

Optimal

Varför är det för fel på MAN A26

Peppen

Citat från: Jim skrivet 13 juni 2011, 20:55:50 PM
Varför är det för fel på MAN A26

Högljudda, stötiga, instabila i landsvägsfart, stenhård ofjädrad förarstol, stenhårda passagerarsäten...
Är ett flertal förare som hävdar att de fått ryggbesvär just pga av den obefintliga fjädringen i kombination med stenhård stol, och som nu antingen går helt sjukskrivna eller som bara får köra andra typer av bussar.

Ersa

Citat från: Tommy P skrivet 13 juni 2011, 21:20:28 PM
Högljudda, stötiga, instabila i landsvägsfart, stenhård ofjädrad förarstol, stenhårda passagerarsäten...
Är ett flertal förare som hävdar att de fått ryggbesvär just pga av den obefintliga fjädringen i kombination med stenhård stol, och som nu antingen går helt sjukskrivna eller som bara får köra andra typer av bussar.

Hur man aktivt kan välja att beställa en ofjädrad förarstol till en "ofjädrad" buss är en gåta.

SweExpdriver

Citat från: Ersa skrivet 13 juni 2011, 21:31:43 PM
Hur man aktivt kan välja att beställa en ofjädrad förarstol till en "ofjädrad" buss är en gåta.

Nu tror jag vår kära "Ersa" talar i gåtor...  :P
Jag säger bara.... Vaaa ??  ;o)

riiga

Citat från: Ersa skrivet 13 juni 2011, 21:31:43 PM
Pengar.

Walter

Gillar man Solarisarna bättre?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peppen

Citat från: Walter skrivet 14 juni 2011, 15:34:53 PM
Gillar man Solarisarna bättre?

Solaris är mycket bättre än MAN, även om dom inte heller är några fullpoängare.
Solaris har dock bättre fjädring och väghållning, bekvämare förarstol och även passagerarmiljön är mjukare och mer behaglig. Tror inte jag hört något direkt negativt om dom bland förarna, förutom att det inte är en Volvo... ;)

Möllers

Plus dom hörs bättre med än MAN,själv har jag åkt med bussarna ner dom gick i Malmö hur sköna som helst åka i.