H34 mot Farsta Strand 1971 - hållplatsidentifiering önskas

Startat av Gunnar D, 13 juni 2011, 15:24:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Inför T-banans förlängning till Farsta Strand tog jag denna bild 24 aug 1971.
Kan någon vänlig själ identifiera hållplatsen?

Mvh Gunnar

Mr G

Du får vänta in AGR. Han är Buss-snacks expert på Farsta Strand.

En klyktattare verkar vara  på besök i storstaden...
吉先生

AGR

Troligen hållplatsen på Brunskogsbacken nästa hållplats är ändstationen Farsta strand.
Mvh AGR

Gunnar D

Citat från: AGR skrivet 13 juni 2011, 21:42:14 PM
Troligen hållplatsen på Brunskogsbacken nästa hållplats är ändstationen Farsta strand.
Mvh AGR

OK, det var den som hette "Södertörnshöjden" alltså! Det var det jag antog. Tack!

/Gunnar

Robban

En klyktattare verkar vara  på besök i storstaden...
;D ;D ;D ;D ;D
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 18 juni 2011, 12:12:16 PM
Ägaren till den Y-reggade Saaben till höger i bild är från Västernorrland.
Dvs "Klyktattare".

Inte absolut nödvändigt. Det var vid den tiden vanligt att om man hyrde bil i Stockholm kunde man få den med vilka länsbokstäver som helst. I augusti 1971 tror jag dessutom att man slutat byta registreringsnummer när fordonet flyttade eftersom det nya registreringsnummersystemet skulle införas med början 1972.

Mr G

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 juni 2011, 12:25:01 PM
Inte absolut nödvändigt. Det var vid den tiden vanligt att om man hyrde bil i Stockholm kunde man få den med vilka länsbokstäver som helst. I augusti 1971 tror jag dessutom att man slutat byta registreringsnummer när fordonet flyttade eftersom det nya registreringsnummersystemet skulle införas med början 1972.

Du glömde att den kunde ha varit falskskyltad...
吉先生