Snart påväg västerut "Nobina 0065"

Startat av Henrik Palmqvist, 13 juni 2011, 12:00:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Palmqvist

Snart försvinner dessa underbara bussar från Nacka/Värmdö.  En av de bästa bussarna vi har tycker jag. Sköna att köra med I-shift lådan och den lyxiga förarstolen. Trevliga passagerarutrymmen med fin klädsel/gardiner.

Nobina 0065:

/ Henrik

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Carl Eric

Instämmer till 100 %

Absolut de bekvämaste bussarna som vi har, riktigt synd att de försvinner!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

danneh

Det är son föregående person skrev, det är "endast" Nobina 0058-0063 som skall till Göteborg

the0fiskis

dessa bussar var/är en av dem skönaste och oftast fungerade ac
tycker det är tråkigt att dem försvinner (fårn n/w)

Alex Ljusteröbon

Riktigt fina bilder :).
Jag har i-shift i min lastbil. Tycker inte om den alls. Föredrar att ha manuellåda. Eller hel automat. I-shiften fungerar inte bra i den körningen jag har.
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Ersa

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 13 juni 2011, 12:00:24 PM
Snart försvinner dessa underbara bussar från Nacka/Värmdö.  En av de bästa bussarna vi har tycker jag. Sköna att köra med I-shift lådan och den lyxiga förarstolen. Trevliga passagerarutrymmen med fin klädsel/gardiner.

Intressant med kulturskillnader och olika begrepp. Begreppet "lyxstol" i SL-trafik är alltså en luftfjädrad stol som mera kallats "standardutrustning" i landsbygdstrafiken utanför Stockholms län de senaste tio åren. Tråkigt att luftfjädrad stol inte är standard i alla lågentrébussar i Sverige, även SL-trafikens.