Fråga om inloggningstid.

Startat av Buzz, 10 juni 2011, 23:48:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Jag brykade aldrig logga ut här ifrån,varför ska man det då slipper man logga in sig hella tiden.
Nu är jag uppe i 260 dagar, 6 timmar och 16 minuter  :o

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 15 juni 2011, 03:19:20 AM
Jag brykade aldrig logga ut här ifrån,varför ska man det då slipper man logga in sig hella tiden.
Nu är jag uppe i 260 dagar, 6 timmar och 16 minuter  :o

Så länge man har sin egen dator finns det ju ingen anledning att logga ut. Däremot bör man göra det om man t e x är inne på en dator på jobbet, där kollegorna annars får tillfälle att skriva dumma kommentarer i ditt namn. Det har hänt några gånger.

Hur mycket tid var och en får beror lite på hur man jobbar. Den som inte själv loggar ut får alltså tiden stoppad efter 15 minuters inaktivitet. Den som har för vana att kolla Bussnack ungefär var 20:e minut får alltså väldigt mycket tid medan den som gör det med ett par timmars mellanrum får betydligt mindre tid.

Den samlade tiden säger inte så mycket om hur mycket tid man verkligen tillbringat på Bussnack. Man kanske bara skummar genom rubrikerna och ser man då inget intressant går man ifrån igen. Eller man kollar bara om det kommit ett svar på ens egna inlägg. Det kanske går på en minut. Då räknas ändå tiden i 15 minuter till.