Fråga om inloggningstid.

Startat av Buzz, 10 juni 2011, 23:48:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buzz

Sedan jag registrerade mig nyligen har jag varit inloggad totalt i säkert 2-3 dygn men på min profil står det att jag har varit inloggad i 8 timmar och 12 minuter just nu.
Idag har jag varit inloggad och haft en Buss-snackflik öppen i mer än 6 timmar, men för att abcka lite så stod det i eftermiddags 8 timmar och 7 minuter.
Så, nu... 6 timmar senare har jag varit inloggad i 8 timmar och 12 minuter, dvs totalt 6 minuter idag enligt forumets tideräkning.

Mina poster och den tid jag ägnat mej att läsa trådar idag har med all säkerhet överstigit 2 timmar.

Jag vill bara veta hur tiden räknas. petitesser, men ändå. Jag är nyfiken.
Det här tog mig ca 10 minuter att skriva och korra, klockan står fortfarande på 8:12.

Nu postar jag så får vi se. Tiden borde med andra ord vara 8:22 minst efter uppdateringen av sidan

Buzz

::)
Ta mig fan...
Tiden ändrades med just 10 minuter. Nu har jag varit inloggad i 8:22.  :o

Fortfarande söker jag svaret, är det en script som känner av den tiden jag skriver? Men inte läser. Den kan ju inte veta när jag läser eller är på toa.
Som sagt, undrar...

(Nu borde tiden gått fram till ca 8:25. =)

Buzz

8:26! =)

Nu ska jag läsa ett par trådar. (Det här blir mer och mer en egen qwertytråd. ;)

Mikey

För mig står det att jag varit inloggad i 9 dygn och 3 timmar. Förra veckan var det 7 dygn. Inte en chans att jag suttit inne här i 48 timmar denna vecka. Jag har ju varit i skolan alla dagar samt varit ute mycket...

Buzz

Buzz

Märkligt Mikey... Märkligt...
Kanske har du kryssat något?

Tiden ovan stämde på minuten.

Verkar vara att man ska ha fönstret öppet men inte i bakgrunden... Funkar sånt?
Hi-tech! =)

Kommer inte att testa eftersom jag surfar på andra ställen under tiden.

Buzz

Eftersom jag nu har skapat en typ av qwertytråd så vill jag passa på att fråga om någon har sett vad jag har som profilbild?
Alla ser att det är något kvinnligt men det går knappt att se att det är en kvinnlig busskonduktör, något uppiffad då.  ;)
I bilden har hon en biljettmaskin a'la 70-talet, som också fanns ute i landsbygden så sent som på mitten av 90-talet också.

Kan passa på att fråga om någon vet när sista varianten av bläckbiljettmaskin användes i Sverige.

Buzz

Sidan är öppen som en flik dock inte som framsida.
Klockan har inte rört sig en minut men nu redigerade jag posten och klockan rörde sig en minut.

Förstår mer och mer. ;)

SimonB

42 dagar, 3 timmar och 11 minuter här...  :-X

Buzz

Ok SimonB, men tcker du att det verkar stämma? Framgår inte direkt i din post mer än i smilisen Läppade Förseglade...

Ersa

Loggar ni alltid ut innan ni stänger webläsaren?
Om inte, så tickar klockan vidare i ett okänt antal minuter och ökar er statistik över sammanlagd inloggad tid.

/Ersa - med 94 dagar, 1 timmar och 8 minuter. :-X

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 11 juni 2011, 07:58:41 AM
Loggar ni alltid ut innan ni stänger webläsaren?
Om inte, så tickar klockan vidare i ett okänt antal minuter och ökar er statistik över sammanlagd inloggad tid.

/Ersa - med 94 dagar, 1 timmar och 8 minuter. :-X

Man anses utloggad om man inte utfört någon aktivitet (skriva, klicka på en länk) under 15 minuter. Eller om man loggar ut aktivt förstås.

Mikey

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 juni 2011, 09:06:44 AM
Man anses utloggad om man inte utfört någon aktivitet (skriva, klicka på en länk) under 15 minuter. Eller om man loggar ut aktivt förstås.

Tack, då är det detta jag råkat ut för. Jag kryssar bara ner sidan ett x antal gånger per dag utan att logga ut.

Buzz

Låter vettigt med 15 minuter.
Jag hade en flik öppen i ca 10 timmar men ändå hade det inte ökat något.  :P

Tack, nu slipper jag experimentera. ;)

yngrot

Man blir ju inte utloggad med automatik i fall man glömmer logga ur och kommer tillbaka efter några timmar då är det bara fortsätta skriva och läsa
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina