Buss påkörd av personbil i Burlöv

Startat av Peter L, 09 juni 2011, 22:18:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars

Gissar på att det är alkohol med i bilden när man smiter på detta viset, bilen borde med ha fått skador.

En sak jag inte förstår mig på är varför Solaris har en bakruta som sitter så lågt i bakändan, den kan inte ha nån praktisk funktion utan bara för syns skull!

Ersa

Vissa stolar längst bak är framfällbara, och bakrutan är en av nödutgångarna. Att rutans nedre kant är så låg som idag gör att utgången blir rätt enkel att komma åt, och hoppet ner till marknivå blir så lågt som det är möjligt med bakmotor. Men rutans överkant kunde ju även vara högre.

mushkot

Dock tvivlar jag på att rutan gick sönder pga direktkontakt med bilen, SÅ låg ruta är det inte :)

Buzz

Ersa

Bakrutan är tunn och bräcklig just för att det är en nödutgång och därför ska vara enkel att krossa vid nödläge.

Lars

Citat från: Ersa skrivet 09 juni 2011, 23:31:42 PM
Vissa stolar längst bak är framfällbara, och bakrutan är en av nödutgångarna. Att rutans nedre kant är så låg som idag gör att utgången blir rätt enkel att komma åt, och hoppet ner till marknivå blir så lågt som det är möjligt med bakmotor. Men rutans överkant kunde ju även vara högre.

Okej då vet jag det, har funderat lite på detta när jag kört bakom Solarisbussar