Huvudmeny

Trasig busskur

Startat av reseguiden86, 08 juni 2011, 15:41:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Plastrutor duger bra. Visst blir de repiga och fula med tiden, men tama och vilda djur slipper åtminstone kliva i allt glassplitter som blir. Och hur man än sopar och dammsuger efteråt, så blir det ändå en viss mängd krossat glas kvar ute i naturen. På Rimbo station är nu snart varenda glasruta bytt mot en repig platsbit. Fult? Javisst. Men skönt att slippa glaskross flera gånger i veckan som förr.

JDS

Citat från: calken skrivet 08 juni 2011, 21:37:28 PM
Senast jag ringde till SLs kundtjänst för att anmäla en krossad busskur så frågade operatören om jag visste om det var reklam där eller inte. Tydligen så är det Clear Channel som sköter om kurerna med reklam...!

Jo, det är liksom det som är poängen; sedan många år har man ett avtal som går ut på att reklamfirman sätter upp och underhåller kurerna mot att de får reklamintäkterna. Finns säkert vissa nyanser och varianter på det, men det är den enkla principen  :)

Jo

Citat från: Ersa skrivet 08 juni 2011, 21:49:24 PM
Plastrutor duger bra. Visst blir de repiga och fula med tiden, men tama och vilda djur slipper åtminstone kliva i allt glassplitter som blir. Och hur man än sopar och dammsuger efteråt, så blir det ändå en viss mängd krossat glas kvar ute i naturen. På Rimbo station är nu snart varenda glasruta bytt mot en repig platsbit. Fult? Javisst. Men skönt att slippa glaskross flera gånger i veckan som förr.

Även på tunnelbanans stationer har väl SL nu börjat satsa på rutor av PC-typ istället. Enligt en av leverantörerna är just deras rutor mindre känsliga för repor.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/hammerglass/pressrelease/view/sl-vandlaskyddar-med-hammerglass-343412

Sen är ju alltid frågan vad offerfilmen kostar att byta. Förhoppningsvis mindre än att byta en hel ruta i alla fall.