Huvudmeny

Framhjulen i Sumpan

Startat av MartinMartin, 07 juni 2011, 17:52:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Lite trevligt att City kör en tur på 515 på morgonen.

Den körde Jag 2008 när Jag jobbade i Råsta och konstigt nog så är
det fortfarande en byggarbetsplats här.

Keolis 7302, Järnvägsgatan Sundbyberg/Solna

Keolis 7302, Järnvägsgatan Sundbyberg/Solna

Nico

Jo, först byggde man kåken bredvid. Sen kom man ju på att man skulle förlänga 22:an så det är fortfarande ganska trångt i den där skarven mellan Solna och Sumpan.  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

515 tillsammans med nattbusslinje 595/591/592 var mina favoriter under alla år på Råsta, även 509 innan den slutade gå till Djursholm.

//R

Carl Eric

Rätta mig om jag har fel, men visst är detta Frihamnens enda tur på 515? Tjänst 2109?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MartinMartin

Citat från: calken skrivet 09 juni 2011, 08:30:36 AM
Rätta mig om jag har fel, men visst är detta Frihamnens enda tur på 515? Tjänst 2109?

Jag tror det. Jag har kört den 2 ggr sen Jag började här och fick först för mig att det var olika avgångar men
det var samma tur 07:12 från Sundbyberg bägge gångerna, man hade bara ändrat om fortsättningen av tjänsten.

När jag körde den den 18/5 så hette tjänsten 2608 och i Tisdags 2109