GUB satsar stort på Storvretalinjerna

Startat av Jacob, 07 juni 2011, 01:14:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Det skulle ha varit roligt att sånna i våran flotta, men då måste linjen läggas om pga låg bro på Svartbäcksgatan och även om den skall gå över till 110:an i Storvreta så är det för låg bro.

//Niclas

Bussmicke

Kanske räcker med OmniCity kortvagn på den linjen?
det gör det iaf på 111...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juni 2011, 08:30:41 AM
det gör det iaf på 111...

På vissa turer kan man klara sig med en kortvagn men inte på alla turer.

//Niclas

Jacob

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 07 juni 2011, 07:50:27 AM
   Det skulle ha varit roligt att sånna i våran flotta, men då måste linjen läggas om pga låg bro på Svartbäcksgatan och även om den skall gå över till 110:an i Storvreta så är det för låg bro.

//Niclas

På 111 då, då är det bara en bro som är för låg :)

Inser nu att den är ruskigt tråkig i Uppsalagrönt, men kanske ska prova UB89 :)

Själv skulle jag inte ha något emot att kunna åka s431 i Uppsala stadstrafik :D

//Jacob

Mats Karlsson

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juni 2011, 08:30:41 AM
Finns det över huvud taget några korta OmniCity i Sverige? Det skall ha levererats några till bl.a. England, men om vi har några här i Sverige är jag osäker på. Kanske finns det någon som vet? 

Andreas91

Citat från: Mats Karlsson skrivet 08 juni 2011, 08:41:06 AM
Finns det över huvud taget några korta OmniCity i Sverige? Det skall ha levererats några till bl.a. England, men om vi har några här i Sverige är jag osäker på. Kanske finns det någon som vet? 

Jo, det finns ett gäng. :) Uppsala har som sagt några (5xx-serien?) och i Stockholm rullar dom i både innerstaden och vissa förorter. Alla de tre stora entreprenörerna i Stockholm (Keolis-Busslink, Nobina och Arriva) kör med OmniCity-kortvagnar i trafik. Ekerö och Märsta (Arriva), innerstaden, söderort, lidingö, kanske även Råsta (Keolis-Busslink), samt Lunda (Nobina) är alla trafikområden i Stockholm där jag är rätt hundra på att man kan se OmniCity - kortvagnar. Kan ha missat eller ha fel någon eller så. Det finns säkert på även en del andra platser i landet, där väl bl.a. Arlanda har några stycken (åtminstone hade.)

I England rullar det, som sagt, OmniCity - kortvagnar, både i en-plansform, men kanske, i England iaf, i den vanligare dubbeldäckarformen. London har ju en del, sen är jag rätt hundra på att Reading har OmniCitys i trafik (lila). Finns säkert fler, men dom kom jag på nu.

Mats Karlsson

Är Du alldeles säker? Det är inte normallängdsutförandet på 12 m Du tänker på? Jag menar kortversionen av OmniCity, den på ca 10.7 m. Finns det månntro någon sådan i Sverige?

jocke

Citat från: Mats Karlsson skrivet 08 juni 2011, 11:33:26 AM
Är Du alldeles säker? Det är inte normallängdsutförandet på 12 m Du tänker på? Jag menar kortversionen av OmniCity, den på ca 10.7 m. Finns det månntro någon sådan i Sverige?

Det vet jag inte, men det var nog inte en sådan Bussmicke menade :-)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Citat från: Bussmicke skrivet 08 juni 2011, 11:52:45 AM
Finns det så korta OmniCity??
Jo, det skall finnas. Jag trodde Du menade att det räckte med en sådan kortvagn i kontrast till en Setra S431DT. Då förstod jag fel.

Jacob

På 110/111/115 brukar man köra med 17,95 m MAN Lion's City.

//Jacob

Jacob

Citat från: Mats Karlsson skrivet 08 juni 2011, 11:33:26 AM

Har bara sett bilder på korta Omnilink, men inga Omnicityn.

Så min gissning är att det i Sverige bara finns korta Omnilink, om inte någon kort Omnicity gömmer sig någonstans ;)

//Jacob

Bjorkm

De här tror jag skulle funka på linje 111, 110 & 115

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg