Soliga nationaldagsbilder med flaggan i topp.

Startat av MartinMartin, 06 juni 2011, 19:53:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Keolis 5174, S:t Eriksgatan

Keolis 5174, Östra Brobänken, Skeppsholmen

Keolis 5107, Norrbackagatan, Karlbergs Station

Keolis 5107, Norrbackagatan, Karlbergs Station

Keolis 5107, Karlavägen

Keolis 5107, Karlavägen

Carl Eric

Citat från: MartinMartin skrivet 06 juni 2011, 19:53:44 PM

Keolis 5174, Östra Brobänken, Skeppsholmen

Trevligt att du fick köra en av de mysigaste linjerna! (Min åsikt!) Synd bara att du fick en så tråkigt buss! ::)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MartinMartin

Citat från: calken skrivet 06 juni 2011, 20:57:58 PM
Trevligt att du fick köra en av de mysigaste linjerna! (Min åsikt!) Synd bara att du fick en så tråkigt buss! ::)

Jodå, den är helt okej. Men 53:an ligger bland mina favoriter. Gillar i och för sig 52:an också av nån anledning.
Hur som helst så måste Jag säga att det är trevligare med dom röda linjer än med dom blå.

Carl Eric

Citat från: MartinMartin skrivet 06 juni 2011, 21:48:34 PM
Jodå, den är helt okej. Men 53:an ligger bland mina favoriter. Gillar i och för sig 52:an också av nån anledning.
Hur som helst så måste Jag säga att det är trevligare med dom röda linjer än med dom blå.

Instämmer till 100 % på den sista punkten! Det skall vara röda bussar!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Dessa H19 är ju det bästa som finns att köra i stadstrafik. Bra bromsar, lätt styrning och mjuk i fjädringen om man jämför med slutkörda Maxci. Jag börjar bli riktigt trött på att köra omkring i Maxci. Man hoppar ju runt på förarplatsen tack vare att fjädringen är slut  och är stenhård. Nu håller jag faktiskt med Bussmicke. Mindre Maxci i innerstan. Men vist finns det några vagnar som känns som nya i fjädrigen, men merparten är slut, fick 2 vagnar, varav båda var lika jäkliga, ush

Robert Brink

Trevligt bildsvep från arbetsdagen!
Själv gillar jag både röda och blåa linjer! Dom röda är trevliga pga att dom rullar fram i sköna stadskvarter och det är oftast lugnt och skönt!
Men som omväxling kan man få kasta sig ut i en blåbuss och köra mest rakt fram samt har betydligt fler passagerare...
Det som dock irriterar en  hel del när man kör blåbussarna, är ju att folk absolut alltid måste in i den första bussen som kommer, även om dom ser att nästa lilgger precis bakom...

//R(som ska köra linje 3 i em)

JDS

Citat från: Robert Brink skrivet 07 juni 2011, 11:25:40 AM
Det som dock irriterar en  hel del när man kör blåbussarna, är ju att folk absolut alltid måste in i den första bussen som kommer, även om dom ser att nästa lilgger precis bakom...

Tja, om man låter den bussen köra om så slipper man dessa passagerare! Även om det fortfarande förekommer så vill jag påstå att det var lite vanligare förr. Men det är kanske också svårare att köra om numera, med längre bussar och ombyggda hållplatser?

Martin Maltkvist

Citat från: Robert Brink skrivet 07 juni 2011, 11:25:40 AM
Det som dock irriterar en  hel del när man kör blåbussarna, är ju att folk absolut alltid måste in i den första bussen som kommer, även om dom ser att nästa lilgger precis bakom...

//R(som ska köra linje 3 i em)
I vissa lägen brukar jag då stänga dörrarna och skicka resenärerna till bakomvarande buss, speciellt då jag är märkbart försenad.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

forthemoment

Roligt att se bilder från er vardag! Ingen idé att jag gör det när jag kör för jag kör ju bara en linje och det skulle bli tjatigt. Kanske tar några bilder nu snart när vi skall börja köra de nya 24 metarna!

Väldigt fina bilder och intressant att se/läsa om er vardag i Stockholm