Postdilligens

Startat av bisquit, 06 juni 2011, 19:14:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Någon som vet vilken gammal Postdiligens. Det kan tänkas vara? Som står inne på CV i Örebro. Tyckte själv det såg ut som en gammal Scania-Vabis Kaross Lackad Gul med blå ränder! 8) När jag åkte förbi idag!

Ersa

Jag har ingen aning, men undrar ändå om det inte var inte denna?
Den kan ju luras på avstånd.

bilomnibussen

Hej! Det är en helt vanlig postdiligens från 1960-talet med Hägglundskaross som står inne på CV-området. Jag har sett den åtminstone ett halvår. Troligen någon som jobbar där som får ha bussen uppställd inom området. Den föreslagna G-bussen borde väl höra hemma i Strängnäs om det inte skett större förändringar, jag tänker på släpet som nu finns i nostalgimuséet i Hosta.
Mvh Jan G

Ove Bojarp

Har den samma grill? Den enda jag kan komma på är isåfall den skvader man hade som renoverades,
med BOX 049 som regnr.
Såvida det inte är den som rullade som bokbuss ett tag lite runt om i TV rutan, men då är
den ju en som har en annan grill. FZS 405 i så fall.

bisquit

Det är nog som Janne skriver! Att det rär sig om en gammal hägglundare. Jag är själv inte helt hundra. Då jag bara såg den på håll!  8)

bilomnibussen

Jag har också bara sett den på håll eftersom den står inne på området. Man ser sidan på bussen från vägen utanför. Nu får jag väl försöka cykla förbi med kikare så kanske det går att redovisa detaljerna sedan.
Mvh Jan G

bilomnibussen

Här har vi den eftersökta busskompisen. Fotad i dag. CAZ 717.
Mvh Jan G

Peter Öden

Hej !

CAZ 717 är urspr. diligenstrafiken 7101/Y 147.
Bussen är privatägd, regad som personbil.
Avställd 2010-07-28.

Mvh Peter Ö