Huvudmeny

Nya Busslink 5761

Startat av kristoffer, 26 september 2007, 19:40:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

kristoffer

Så där nu fick jag den nya Ösmo vagnen på bild   ;) Synd bara att destinationsskylten inte lös för det är snyggt med rött  :D men man kan ju inte få allt i världen tyvärr hehe hoppas bilden duger iafall!

/ Kricke

Fredde

Trevligt! Har Busslink valt den typen av skyltar eller är det så på alla nya vagnar från Säffle numera?

/Fredde

Ersa

Mobitecs nya skylt lär vara billigare i underhåll i längden då inga rörliga delar förekommer. Frågan är om den är billigare att tillverka också?

Fredde

Frågan kan ju också ställas om det är enklare att byta dioder när dessa går sönder. Borde vara någon enkel konstruktion för det, kan tyckas...

/Fredde

Walter

Snyggare och lättare att se är det i vilket fall
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Busstobbe

Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2007, 10:53:46 AM
Frågan kan ju också ställas om det är enklare att byta dioder när dessa går sönder. Borde vara någon enkel konstruktion för det, kan tyckas...

/Fredde
De sägs vara underhållsfria enligt Mobitecs hemsida.

Fredde

CitatDe sägs vara underhållsfria enligt Mobitecs hemsida.

Låter nästan gratis, så bra ;D

/Fredde

OSkar000

Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2007, 10:53:46 AM

/Fredde

Lysdioder som används på rätt sätt, dvs inom de specificerade maxgränserna, håller väldigt länge, antagligen längre än bussen som destinatoinsskylten sitter i. En lysdiod som lyst kontinuerligt i 10 år är i princip lika bra som när den var ny. Moderna lysdioder bör klara någonstans runt 10-30 års användning.

Detta hindrar förstås inte att något annat går sönder i destinationsskylten, men själva lysdioderna lär vara det som håller längst.

kristoffer

Tycker de är snyggt   ;D
/ Kricke

Robban

Du skulle smygit fram och dragit ner luckan till rampkopplingen innan du tog bilden  ;D

I övrigt en finfin bild
Mvh
Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

kristoffer

Citat från: Robban skrivet 28 september 2007, 10:04:47 AM
Du skulle smygit fram och dragit ner luckan till rampkopplingen innan du tog bilden  ;D

I övrigt en finfin bild
Mvh
Robban

haha vågade inte riktigt   ;)  :-\
/ Kricke

kristoffer

problemet var ju att chaffören va i närheten haha, men kunnde ha frågat han snällt  8)
/Kricke

Magnus_J

Citat från: Fredde_J skrivet 26 september 2007, 22:29:33 PM
Trevligt! Har Busslink valt den typen av skyltar eller är det så på alla nya vagnar från Säffle numera?

/Fredde

på de som vi fått nya till Råsta sedan 2 veckor tillbaka är det de gula brickorna i skylten. lär ju komma 3 vagnar i beställda serien i kommande veckan, men det är nog samma på dem om jag gissar. men hur det ligger till, hoppas jag någon annan känner till bättre.
Närtafikens bussar bla linje 952, har lysdiodskyltningen och de syns bra tycker jag.