Snart fyller jag moped.

Startat av Janne Rickman, 05 juni 2011, 21:46:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Den 18 juni fyller jag 15 år. Jag har haft många olika färger och inv nr genom livet. Först UL:s Arlanda-lack med GUB nr 207, sen fick jag denna lack när jag när jag flyttade till huvudstaden och vart FAC 5587. När den tiden var slut fick jag komma tillbaka till min gamle arbetsgivare. men då fick jag bli Uppsalabuss-grön. Men det var snälla att jag fick tillbaka mitt gamla inv nr 207. Sedan 2005 har jag varit till salu........

/Janne

Janne Rickman

Så här såg jag ut under mina glansdag när jag gick mellan Uppsala och Arlanda.

Janne Rickman

Så här trista så vi ut, jag och mina syskon när vi kom tillbaka till Uppsala. Nu var vi degraderad till stadsbuss. Vi som har levt ett livet på motorvägen.

Rikard

hmm Var det inte tre av dessa som GS köpte? en hade nummer AMD 822, (96) andra AMD 952 (95) fanns en till man har inte reggnumret på den hade nummer 97 på GS
Rikard.

Rickardo

Maffiga bussar!
Designen var verkligen snygg och stilren.
Mvh Rickardo

Jonas Gustafsson

Citat från: Rikard skrivet 06 juni 2011, 00:06:50 AM
hmm Var det inte tre av dessa som GS köpte? en hade nummer AMD 822, (96) andra AMD 952 (95) fanns en till man har inte reggnumret på den hade nummer 97 på GS
Rikard.

97=AME542.

//JG
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jacob

Nej dessa köptes inte av GS, GS köpte 211-213 (18m).

Nu blir jag lite fundersam, hade alla GUBs gröna klädsel från början? När fick de den blåa klädseln?

Vilka år är de tre bilderna tagna?

Förövrigt mycket fina bilder, hade jag pengar skulle jag definitivt köpa en av dessa. Ska iaf åka och hälsa på 206 i Litauen någon gång :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!