Nya bussar på G i Örebro

Startat av Christer K, 03 juni 2011, 22:02:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Vem som ha dessa nya Scania bussarna som står hos Arver Bil Örebro vet jag inte, men här kommer tre bilder samt en bonus på Google Maps bilen.

Och så bonus bilden, tagen från Hovstavägen ute vid Svampen.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Taunusch

COE766 är ju i alla fall skriven på Söne Trafik....

bisquit

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=45375.msg331187#msg331187
Christer har du kollat in detta tidigare inlägg!?  ??? Kul för övrigt med ännu fler bilder på snygga bussar. Är för lite Scala bussar i Närke. Bussarna är för övrigt 20 till antalet. Varav 9 stod hos Arver Örebro. i veckan. 8) Resten är på väg!
Samtliga skall till Söne Trafik i Lindesberg med omnejd! Inför det nya trafikavtalet!

Christer K

Hade missat ditt inlägg, kanske får kontra med bild på Lindbergs Ledbuss i stället (när jag får denna på bild).

Nu är det dags att packa väska och bege sig mot staden med röda och blå bussar.

/ Christer
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

bisquit

Ja absolut! Den har jag inte lyckats se än!  :P

Bussmicke

Vad skulle Lindbergs ha ledbussen till nu igen o vilken var det?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Att köra trafik mellan Behrn Arena och O´Learys! 8)

Bussmicke

Citat från: bisquit skrivet 05 juni 2011, 13:32:24 PM
Att köra trafik mellan Behrn Arena och O´Learys! 8)

Körväg via?
när?
Tidtabell av nå´t slag?
Står garagerad var?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mustman

Då jag såg den i fredags stod den på Glanshammarsv. Alltså bussgaraget

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 06 juni 2011, 01:29:02 AM
Körväg via?
när?
Tidtabell av nå´t slag?
Står garagerad var?

Skämtar han inte????

bisquit

Stämmer bra Scania bussen stod på Garaget i dag med. Helt vitlackerad. Skyltad enligt BM:s Kriterier! (det vill säga Ej I Trafik) Hoppas den får lite snygga dekaler snart! För lite tråkigt med bara vit färg. :P

Kunde dock inte fota den. Då den var inklämd bland en massa andra bussar!

Christer K

Citat från: bisquit skrivet 06 juni 2011, 19:11:49 PM
Stämmer bra Scania bussen stod på Garaget i dag med. Helt vitlackerad. Skyltad enligt BM:s Kriterier! (det vill säga Ej I Trafik) Hoppas den får lite snygga dekaler snart! För lite tråkigt med bara vit färg. :P

Kunde dock inte fota den. Då den var inklämd bland en massa andra bussar!
Här kommer den utlovade bilden på den vita ledbussen hos Lindbergs Buss.

Blev inte den bästa bilden men ändå en bild.

/ Christer K

Mattias

Precis i skrivande stund står denna vita Scania CN 113 ALB inne i garaget/verkstaden och maskeras, så en omlackering/stripning stundar inom en mycket snar framtid.

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header