Huvudmeny

Status: Västerås

Startat av Carl Eric, 02 juni 2011, 14:35:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Avgång: 09:53 (vet att jag ligger lite efter)

Buss: Fortfarande 7017

Destination: Angebergshallen, Uddevalla

OBS: Notera att skylten har kommit upp i framrutan!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bisquit

Vem har fått äran att köra er!? Är det någon Busssnackare!? Synd man inte visste att ni passera Brändåsen. Då kunde man ju tagit cyckeln och sagt hej! _Btw att han inte lagt upp Cuf i Skylten!?
8)

Jonas Strömblad

Centern har väl en lite grön profil och borde tagit tåget istället för att sitta och stånka landsvägsbuss från Stockholm till Uddevalla?
/J

Carl Eric

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 02 juni 2011, 22:36:33 PM
Centern har väl en lite grön profil och borde tagit tåget istället för att sitta och stånka landsvägsbuss från Stockholm till Uddevalla?
/J

Jo, men Swebus är märkt "Bra miljöval"! ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jonas Strömblad

Ersa

Vad är skillnaden mellan två bussbolag om ett är märkt "Bra miljöval" och det andra är miljöcerificerat?

Cero

Citat från: Ersa skrivet 03 juni 2011, 10:55:49 AM
Vad är skillnaden mellan två bussbolag om ett är märkt "Bra miljöval" och det andra är miljöcerificerat?

Märket på bussen 8)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 03 juni 2011, 10:55:49 AM

Det är höga krav på att få märka en transport i kollektivtrafiken med "Bra miljöval"
http://www.naturskyddsforeningen.se/bra-miljoval/transporter/kriterier/ 
Bland annat krävs en viss beläggning på bussarna för att det skall kunna gå.

Miljöcertifiering enligt ISO 14001 avser hela företaget och inte specifikt själva transporten.