Bilder från Umeå 30/5-2011 (6 bilder)

Startat av swedebear, 30 maj 2011, 20:01:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Här har vi några bilder från dagens äventyr i Umeå

Först ut har Veolia 3039 som står vid NSU och tar upp folk på väg mot Haparanda

Sedan har vi Nobina 5353

Sedan har vi Nobina 6926

Samt systern Nobina 6928

Sedan har vi Vilhelmina Taxi BXK962 som inte verkar ha något vagnnummer, jag kunde inte se något och det finns inget i SBH-databasen heller

Sist har vi Lindströms Buss SNG637 som tjänstgjorde som bussersättning för den Reginan som är i Gävle på uppgraderingar, denna åkte jag även mellan Umeå och Övik.
Denna buss verkar inte finnas i SBH, vilken information vill ni ha, jag vet inte vad det är kaross etc för den men det är ju Volvo 9700 iaf

Jag måste säga att jag tycker att gångbron som är vid Umeå Östra där man blickar ner på rondellen vid Umeå Östra är en mycket bra fotoplats
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

RoggaBoy

Citat från: swedebear skrivet 30 maj 2011, 20:01:03 PM
Sedan har vi Vilhelmina Taxi BXK962 som inte verkar ha något vagnnummer, jag kunde inte se något och det finns inget i SBH-databasen heller

Ser den nästan dagligen i Vännäs, så ska undersöka den i veckan här!

Edit: Precis som Patrik säger och jag själv konstaterade idag, den har inget nummer.

swedebear

Citat från: yngrot skrivet 30 maj 2011, 20:56:14 PM
Bilderna lite för stora..

Menar du pixelstorleken? Jag skall försöka gå ner lite till nästa gång, jag är lite rädd för att kvaliteten blir för dålig då, vad rekommenderas, dessa ligger på 1700x1350
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Bernt Talbrant

Citat
Sist har vi Lindströms Buss SNG637 som tjänstgjorde som bussersättning för den Reginan som är i Gävle på uppgraderingar, denna åkte jag även mellan Umeå och Övik.
Denna buss verkar inte finnas i SBH, vilken information vill ni ha, jag vet inte vad det är kaross etc för den men det är ju Volvo 9700 iaf

Jag måste säga att jag tycker att gångbron som är vid Umeå Östra där man blickar ner på rondellen vid Umeå Östra är en mycket bra fotoplats

Detta är en import via NNT - bussen är av årsmodell 2008 men sattes i trafik i Sverige den 20 maj i år.

swedebear

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 30 maj 2011, 21:32:56 PM
Detta är en import via NNT - bussen är av årsmodell 2008 men sattes i trafik i Sverige den 20 maj i år.

En nykomling i Sverige med andra ord, den var helt OK att åka i, det enda jag kan tycka är jobbigt med den är den trånga toaletten vid bakdörren, föredrar toalett längst bak

Ersa

Citat från: swedebear skrivet 30 maj 2011, 21:17:01 PM
Menar du pixelstorleken? Jag skall försöka gå ner lite till nästa gång, jag är lite rädd för att kvaliteten blir för dålig då, vad rekommenderas, dessa ligger på 1700x1350

Alla regler finns här. Även max pixelstorlek på bilder:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=44446.0

Patrik

Citat från: swedebear skrivet 30 maj 2011, 20:01:03 PM

Den har inget nummer.

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

swedebear

Citat från: Ersa skrivet 30 maj 2011, 22:28:16 PM
Alla regler finns här. Även max pixelstorlek på bilder:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=44446.0

Tack jag hade missat pixelnregeln, bara sett storleken på bilden