Scalajakten fortsätter i Båstad (Bilder)

Startat av Tonniiie, 30 maj 2011, 18:54:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

Godkväll alla! :)

Förra veckan fortsatte min "Scalajakt" som nu är avslutat.
Sälvklart innehåller det inte bara Scalor men också Swebusar :)

Då börjar vi igen.

Älskade 7012 lämnar den mörka Knutpunkten i Helsingborg för sin färd mot Uppsala.

Soligt var det ändå. Fast 7012 är ju en lysande buss det med.

11:22 kom Isaksson Karlsson med XJA676 som tog oss till Båstad via Ängelholm. Här står skönheten i Ängelholm.

Underbar logga.

Även en liten DAB visade sig. Snart är de historia.

Ankommen till Båstad. Här blev det lunch med flickvännen för att sedan vända med.......

Ja.... Kan det vara.....

BMH615. En Scala 09 ;D

Från baksidan.

Lite inredning ingår självklart också.

Bakre delen.

Förarplatsen.

I Ängelholm igen. Blev väldigt OmniExpress-sugen så hoppades på en tur med Isakssons CDS145. Istället blev det Nobina 7049.

Föraren talade om för mig att vi antagligen skulle möta strax utanför Munka Ljungby.

En inredningsbild på Nobina 7049 blev det också. Volvo 9700S.

Även flickvännen försökte fånga en buss och lyckades väl sådär med att fånga en Carrus.

Strax utanför Munka Ljungby hoppade vi av och väntade på den vackre OmniExpressen.

Resultatet blev en Neoplan Euroliner från Nobina med individen 6733 som inte var värt att fotografera. (Jag sur)

Då åter till Helsingborg med en X61a Pågatåg och där mötte man såklart södergående 832 från Stockholm. (Jag glad ;D )

Även flickvännen glad och tummen upp blev det!

Sen var det Home Sweet Home.

Tack för ni kikade och en trevlig kväll på er!

MVH Tonnie

1896

Härligt med röda dynor, kan inte fatta varför alla ska ha blåa nuförtiden.  :)

Jacob

Ja 7049 har man ju aldrig åkt ::)

Kul svep med fina bilder, hälsa flickvännen :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Möllers

Alltid kul se på dina bilder här,hur ofta åker du med swebus  ???
Tänker om man kan staffa ett swebus kort om det finns skulle vilja åka swebus ifrån helsingborg till malmö nån gång hade varit jävligt skoj.
Är det inga så många månader kvar till DAB bussarna försvinner ifån Ängelholm så trist  :-\
Ett ställe du borde åka till om du letar efter scania scalor är det halmstad där finns det några stycken och du kan ta swebus ditt med,det kan inte bli bättre för dig tonnie  :)

Tonniiie

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 30 maj 2011, 21:09:19 PM
Alltid kul se på dina bilder här,hur ofta åker du med swebus  ???
Tänker om man kan staffa ett swebus kort om det finns skulle vilja åka swebus ifrån helsingborg till malmö nån gång hade varit jävligt skoj.
Är det inga så många månader kvar till DAB bussarna försvinner ifån Ängelholm så trist  :-\

Swebus är inget jag åker på kort eller så. Hoppar på lite här och där :P

Tack er alla andra  ;D

Jonas Gustafsson

Varför 2 olika sorters säten i Scalan?
//JG
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.