SL Högdalshallen sommaren 1975, skrotområdet...(Del 7 av 7)

Startat av Leif Spångberg, 29 maj 2011, 10:47:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif Spångberg

En hel del bilder fanns, varför jag delat upp det i portioner, för att inte belasta vare sig er, mig eller servern.

Kommentarer mottages gärna. I vanlig ordning är jag inte så duktig på vagntyper, data/datum etc...

Ni får ursäkta om det skulle bli dubletter visade, men nu blir det lite svårt att hålla ordning på allt...

SLUT ( för idag...  ;D )

Fredrik Klint

Tack för alla sorgliga men intressanta bilder, Leif!  :)

Jacob

Ja dessa bilder är verkligen sorgliga. Var själv och besökte skrotcentralen för ett år sedan då mina absoluta favoritbussar gick till skrot.
Någonting jag funderar över är hur Capitolernas motorljud var, jag får känslan av att det var härligt. Stämmer det?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Forslund

Citat från: Jacob A skrivet 29 maj 2011, 12:22:36 PM
Ja dessa bilder är verkligen sorgliga. Var själv och besökte skrotcentralen för ett år sedan då mina absoluta favoritbussar gick till skrot.
Någonting jag funderar över är hur Capitolernas motorljud var, jag får känslan av att det var härligt. Stämmer det?

//Jacob

Scaniadieslar av de generationerna låter alltid trevligt. Capitolerna med sitt korta avgassystem låter dessutom mera!

JDS

Citat från: Jacob A skrivet 29 maj 2011, 12:22:36 PM

//Jacob

Ingenting mot en Metropol, men visst är det ett trevligt ljud ändå!