SL Högdalshallen sommaren 1975, skrotområdet...(Del 2 av 7)

Startat av Leif Spångberg, 29 maj 2011, 10:34:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif Spångberg

En hel del bilder fanns, varför jag delat upp det i portioner, för att inte belasta vare sig er, mig eller servern.

Kommentarer mottages gärna. I vanlig ordning är jag inte så duktig på vagntyper, data/datum etc...

Ni får ursäkta om det skulle bli dubletter visade, men nu blir det lite svårt att hålla ordning på allt...

Fredrik Klint

Citat från: Leif Spångberg skrivet 29 maj 2011, 10:34:52 AM
En hel del bilder fanns, varför jag delat upp det i portioner, för att inte belasta vare sig er, mig eller servern.

Kommentarer mottages gärna. I vanlig ordning är jag inte så duktig på vagntyper, data/datum etc...

Ni får ursäkta om det skulle bli dubletter visade, men nu blir det lite svårt att hålla ordning på allt...

På den första bilden ser det ut som H80 i mitten, mao Volvo B58 Hägglund. Om det är så, så måste det vara den första som slopades, vagn 6827. Nummer två slopades inte förrän 1981.
På den andra bilden jag citerat så verkar det vara en oxblodsröd CF littera H65A (f.d. SJ), tyvärr inget inv-nr. Den bör ha varit med om någonting, då den blivit ommålad och slopad rätt så tidigt...