Vikbolands Taxi 8500 som SJ Ersättningsbuss nummer 8 [Bild]

Startat av Tobias, 28 maj 2011, 20:57:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

En halvtaskig mobilbild på Vikbolands Taxi DEL 100, en Volvo 8500 med 8900-front i Norrköping den 3 maj i år. Bussen körde denna dagen ersättningstrafik mellan Norrköping och Katrineholm under Graversforsavstängningen.
Finns det någon mer 8500 med "newface" i Östergötland med denna färgsättning?

Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Bussmicke

Den där bussen visste jag inte om. Nån som vet vilka linjer de brukar köra?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Turbo

Ringarums tror jag fick samma front.
Kommer i trafik 19 juni 2011.

Becain

Bussmicke

Citat från: Becain skrivet 30 maj 2011, 10:56:45 AM
Kommer rulla på linje 416 Rejmyre-Finspång.

Tack. Trodde Keolis skulle köra det mesta i Finspång..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Becain

Citat från: Bussmicke skrivet 30 maj 2011, 11:40:06 AM
Tack. Trodde Keolis skulle köra det mesta i Finspång..

Denna buss är upphandlad i Rejmyre. Körningen på linje 416 är mestadels mellan Rejmyre och Vistinge vk (på rv 51) där anslutning finns mot Norrköping resp Finspång. En morgon- resp eftermiddagstur kör man till Finspång.

Bussmicke

Citat från: Becain skrivet 30 maj 2011, 13:57:59 PM
Denna buss är upphandlad i Rejmyre. Körningen på linje 416 är mestadels mellan Rejmyre och Vistinge vk (på rv 51) där anslutning finns mot Norrköping resp Finspång. En morgon- resp eftermiddagstur kör man till Finspång.

Bra det, då avvaktar jag till skolstarten..
//Bussmicke.