Glad Bussförare.

Startat av Möllers, 25 maj 2011, 20:10:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Peter Erret

Kan bara hoppas att inte bussen var i rull.  :-X

Tonniiie

Citat från: Peter Erret skrivet 25 maj 2011, 20:26:46 PM
Kan bara hoppas att inte bussen var i rull.  :-X

Väntade bara på att den diskussionen skulle starta igen xD Herregud! 2 minuter tog det.

Möllers

Den rullade bussen,han var bara glad köra en volvo vega bara tror jag.

Peter Erret

Citat från: Tonnie skrivet 25 maj 2011, 20:29:02 PM
Väntade bara på att den diskussionen skulle starta igen xD Herregud! 2 minuter tog det.
Klockan kan du inte, tidsperspektiv saknas och vad jag fårstår anser du att en förare får släppa ratten för att vinka åt en fotograf är helt ok, även om han har kunder i bussen. Om du har ett busskort, lämna in det snarast.  :o

Tonniiie

Citat från: Peter Erret skrivet 25 maj 2011, 20:37:52 PM
Klockan kan du inte, tidsperspektiv saknas och vad jag fårstår anser du att en förare får släppa ratten för att vinka åt en fotograf är helt ok, även om han har kunder i bussen. Om du har ett busskort, lämna in det snarast.  :o

Jag uttryckte mig med "Herregud! 2 minuter tog det." Tittade inte  särskild noga. Resten av det där med "släppa rätten" Kan man likaväl kopiera rakt av den andra diskussionerna som blev flera sidor långa :)

1896

Annat var det före automaternas tid, då man skulle växla med en hand, hålla ratten med den andra, och prata i komradio med den tredje....  :D

Klaverdörr

Hej!

Det finns ett fåtal bussförare som bjuder på sig själva och tycker arbetet är mer än bara ett arbete och även har roligt med glimten i ögat och sköter jobbet mer än exemplariskt, dessa är dock få även idag men dom finns och detta är faktiskt så mitt bussintresse väktes till liv på 80-talet i en Scania CR111...  
Vad jag har hört så jobbar denna förare kvar fortfarande i denna stad med men jag har ingen kontakt men jag tillbringade många timmar med han i trafik under 80-talet men nu bor jag mycket långt bort från denna stad tyvärr...

Ersa

Vidare tycker jag att bilder som kan gör att "vanligt folk" kan uppfatta bussbranschen negativt inte riktigt hör hemma i detta forum. Detta då forumet inte är ett ställe där vi försöker stjälpa vår egen bransch. Bilden ovan är dessvärre ett exempel som hör hemma i den kategorin.

Personligen försöker jag att undvika att lägga upp egna bilder på brunna och skadade/krockade bussar, men det är min egen gräns som jag själv har satt rätt högt. På ett sätt är det ju lite propagandaarbete det man gör när man bara lägger upp de bästa bilderna. Men hellre det än att lägga upp bilder som på något vis hjälper till att skada bussföretagens och förarkårens anseende.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 26 maj 2011, 00:37:10 AM
Vidare tycker jag att bilder som kan gör att "vanligt folk" kan uppfatta bussbranschen negativt inte riktigt hör hemma i detta forum. Detta då forumet inte är ett ställe där vi försöker stjälpa vår egen bransch. Bilden ovan är dessvärre ett exempel som hör hemma i den kategorin.


Det är väl tvärtom en bild som ger en positiv bild av bussbranschen när man ser den. Det är ju först om bussen rullar som det kan bli tveksamt men det är ju inget man ser på bilden om den gör eller inte.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

deinflu

Va jobbiga och negativt lagda en del av er är.

Killen står framför ett övergångsställe.

Antagligen står både bussen och Volvon och väntar in fotgängaren som just passerar på övergångsstället.

Ni mår mycket bättre själva om ni tänker positiva tankar, och inte försöker hitta något och gnälla över i allt ni ser.


Mats Karlsson

Håller med Dig fullständigt!!

Mats Karlsson

Jag tycker inte vi skall behöva ha sådana här diskussioner här. Det blir bara storm i ett vattenglas. Låt bilden vara som den är. Det finns mycket värre saker att fundera över än denna bild.

Zella

Bilden ser väldigt rolig, trevlig & positiv ut.

Möllers

Kan inte förstå det kunde bli så mycket diskussioner av denna bild,vet inte om bussen var tom eller den var med folk i men allt gick ju bra endån.
Han gjorde det bara på några sec bara släppe ratten,jag hälsade till han med ett smile han hälsade ochså tillbaks.
Han kom inte så fort endån kan gissa 30 eller 40 km timmen inte mer.
Finns fler än oss har visat såna bilder ner dom släpper ratten vet staffan har visat nån innan har.