Några timmar med mig och Hörvalls MAN...(Bilder)

Startat av Patrik, 24 maj 2011, 12:41:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Citat från: homer skrivet 26 maj 2011, 11:24:51 AM
snygg buss och antar jag... fruktansvärt dyr backspegel... å andra sidan finns de nog gott om plats i Norrbotten :P

Kortvagnarna i Gävle har också sådana där backspeglar :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Jonas Strömblad

Kan du inte ändra den engelska texten på den där skylten. Switch är inte riktigt rätt ord att använda när man avser bussbyte för resenärer  :)
/J

swedebear

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 26 maj 2011, 11:58:16 AM

Kan du inte ändra den engelska texten på den där skylten. Switch är inte riktigt rätt ord att använda när man avser bussbyte för resenärer  :)
/J

Håller med det borde vara transfer istället för switch. Hela texten kanske borde ändras till "Please tell the driver if you are going to transfer to another bus"

EDIT: Ännu mer korrekt engelska är nog "Please notify the driver if you are going to transfer to another bus"

Patrik

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 26 maj 2011, 11:58:16 AM

Kan du inte ändra den engelska texten på den där skylten. Switch är inte riktigt rätt ord att använda när man avser bussbyte för resenärer  :)
/J

Det är tyvärr inget jag kan göra åt texten  ;)
Den är troligen riktad till alla invandrare som knappt kan svenska eller engelska så det ska nog inte vara så långa och "komplicerade" meningar.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

swedebear

Citat från: Patrik skrivet 26 maj 2011, 13:37:53 PM
Det är tyvärr inget jag kan göra åt texten  ;)
Den är troligen riktad till alla invandrare som knappt kan svenska eller engelska så det ska nog inte vara så långa och "komplicerade" meningar.

Så kan det nog vara men jag tror att ju bättre språk det är ju lättare är det att förstå

Fredrik

Ska bli intressant att höra vad asylsökarna säger när det till hösten blir gratis att åka buss för de som är folkbokförda i Kiruna kommun. Asylsökarna är ju inte folkbokförda nånstans så dom kommer ju få fortsätta betala.

Plejn

Intressanta bilder!
Vad är de tre panelerna/apparaterna ovanför förarplatsen?  :)

Ersa

Citat från: Plejn skrivet 26 maj 2011, 22:56:07 PM
Intressanta bilder!
Vad är de tre panelerna/apparaterna ovanför förarplatsen?  :)

FM-radio, digital färdskrivare samt Mobitecs skyltstyrdosa?

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige