Lofotbussen (Norgevarning)

Startat av Marc, 25 september 2007, 20:37:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Då var det dags att visa lite bilder från Norge igen.
Nu har turen kommit till den vackra ögruppen som bildar Lofoten, där jag spenderade 24 timmar i början av September på väg söderut med Hurtigruta.
Till bilderna, tyvärr en dag utan sol och med regnbyar, man kan ju inte få allt!?

Morgonbussen från Svolvaer på väg ut till Lofotens spets, Å.

Längs med vägen står anslutningsbussarna och väntar, som denna till Brenna.

Eller denne mot Kleivan och Vestrestrand.

Många av bussarna står parkerade i byarna hos föraren, ofta direkt längs med vägen.

Bussmöte mellan väst/östgående bussar i Leknes.

Bussuppställning på sjötomt!
Ute på sjön väntar en hagelby på att svepa in över liten fotograf...

Så här slutar Europaväg E10, genom en tunnel och på andra sidan denna vändplan!!
Kan nog bara hända i Norge...

Besök på bussdepån i Leknes.

Möte med en buss i full karriär utanför Skifjord.

Skolbussen på väg hem från eftermiddagsturen till Valberg. Vägarna slingrar sig längs med fjordarna, såg denna buss komma 10 min innan bilden togs.

"Jeg er en liten lofottorsk og jeg ble fött i Henningsvaer, fadderian lei...." (trad. Lofotsång)
Får bli sista bilden från Lofoten denna gång...but I´ll be back out there!

Niclas Rosenius

Lika snygga bilder som vanligt och berättelse, Marc :D

//Niclas

Omni

Kul reportage med fina bilder...Norge är fint...har själv hamnat i Oslo med kineseriet två gånger på en vecka nu :-)

Uff!

Marc

Trevligt, utöver Vadstena har jag hållit mig till kongresskörningar i stan. Du missade tre intressanta SL-omnileveranser i hamnen häromdagen.

Patrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cityliner

jag kommer snart med ett litet reportage från min norgeresa..
ska bara få ordning på bilderna..
var en vecka i Krossbu, längs väg 55..

Staffan Sävenfjord

Norge är alltid trevligt. Och inte minst gäller det Lofoten. Måste hinna med ytterligare besök där innan jag blir för gammal.
Stort tack för bilderna.

Jeppe Hagelbäck

Jonas Gustafsson

Otroligt fina bilder på en del av världen som jag länge längtat efter att besöka, men hittills har det inte blivit av... :(

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Marc

Tackar!
Roligt att de var uppskattade!

Danne B.

Riktigt stiligt! Och för mig som faktiskt diggar Vest:ar var det extra trevligt! :)

//Danne