SS Hornsberg Okt - Nov 1966, del 2

Startat av Leif Spångberg, 22 maj 2011, 21:15:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif Spångberg

Lite mer från Hornsberg, tyvärr lite rörelseoskärpa, pga lång exponeringstid...

Stativ och/eller blixt, hade jag inte råd med

HJP

Citat från: Leif Spångberg skrivet 22 maj 2011, 21:15:28 PM
Lite mer från Hornsberg, tyvärr lite rörelseoskärpa, pga lång exponeringstid...

Stativ och/eller blixt, hade jag inte råd med

Tjusigt!
Fortsätt länge  :D
Kan man önska mer H25 Büssing, som den till vänster på bilden?

HJP

K R

Hej!

Trevliga bilder med dels den första H34 Leyland Panther, den unika med de blå positionsljusen.
Och minsann även med en fortfarande existerande buss...
Sedan går ju inte Capitoler och Büssingar med sina snibbmålningar av för hackor!

mvh K R

Mr G

Är det du själv som varit framme och skyltat 55 på H15? För inte kan den väl ha varit i trafik på 55:an så pass sent, eller? Går ju vissa rykten om H15-trafik på konstiga linjer det sista året, men om dessa rykten är sanna eller ej har jag aldrig fått klart för mig.
吉先生

Gunnar D

Tack för intressanta bilder!
Vet du när sista H24:an togs in för högerombyggnad och vilken det var?

Mvh Gunnar

Peter Öden

Hej !

Helt underbara bilder du lagt ut Leif !!

Mvh Peter Ö

Leif Spångberg

Tack för kommentarerna.  :)

Nej, jag skyltade inte om H15. Möjligen gick de i trafik av och till, som du säger, för de stod iallafall inte kvar på samma platser i hallen i veckor, som kanhända visar på att de faktiskt var ute i trafik. Det fanns en dock större ansamling av H15 i en annan del av hallen, som bara stod där.

Jag har en hel del bilder på ombyggnationerna, men allt är inte inskannat ännu. Men de kommer att bli det, och de kommer att visas här. Lovar!!

Tills dess får det bli lite varierade bilder, från olika tidsepoker.

HJP

Citat från: Leif Spångberg skrivet 23 maj 2011, 20:06:06 PM
Jag har en hel del bilder på ombyggnationerna, men allt är inte inskannat ännu. Men de kommer att bli det, och de kommer att visas här. Lovar!!

Tills dess får det bli lite varierade bilder, från olika tidsepoker.
Då har vi något att se fram emot  :)

HJP

yngrot

Underbart  man kan ju tänka sig vilket motorljud :D och vilka avgaser :P vid start på morgonen  här..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Stefan P

Hej

Var det vanligare att alla bussar stod inomhus förr i tiden, idag står ju nästan alla bussar utomhus?

Tack för fina bilder.

mvh Stefan P