SL H65A 6110

Startat av Peter Öden, 22 maj 2011, 20:22:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Vad sägs om en gammal hederlig CF:are fotograferad på Jarlaplan under senare delen på 70-talet.

Mvh Peter Ö

Ersa

Alltid välkommet.

Hur gick 667 vid denna tid? Från Jarlaplan och därefter en rejäl sväng runt Vallentuna socken?

Kristofer

Citat från: Ersa skrivet 22 maj 2011, 20:53:18 PM
Alltid välkommet.

Hur gick 667 vid denna tid? Från Jarlaplan och därefter en rejäl sväng runt Vallentuna socken?
Karbyskolan - Angarn - Lidberga - Svista enligt SL:s länskarta 75/76. Så i närheten av Jarlaplan kom den inte på den tiden heller.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Hasse L

Under senare delen av 70-talet bör 6110 ha blivit mörkröd, om jag inte minns fel. Kan bilden ha tagits tidigare?
Och så en bekännelse:
Vi var några CF-frälsta deltidare som skyltade ¨personliga¨ nummer (661-669) vid tomkörningar i Roslagen i början av 70-talet. När Vallentunalinjerna tog dessa nummer bytte vi till motsvarande nummer i serien 681-689. Jag beklagar att detta förfaringssätt vid flera tillfällen har skapat förvirring för modernare tiders bildanalytiker!

Mvh H.

Ersa

Citat från: Hobgoblin skrivet 26 maj 2011, 22:01:24 PM
Och så en bekännelse:
Vi var några CF-frälsta deltidare som skyltade ¨personliga¨ nummer (661-669) vid tomkörningar i Roslagen i början av 70-talet. När Vallentunalinjerna tog dessa nummer bytte vi till motsvarande nummer i serien 681-689. Jag beklagar att detta förfaringssätt vid flera tillfällen har skapat förvirring för modernare tiders bildanalytiker!

Bara förklaringen finns att utläsa är förfarandet inget att be om ursäkt över. Inte till oss yngre "skyltare" av samma skrot och korn i varje fall. ;)