Bergspanther

Startat av Mr G, 21 maj 2011, 10:29:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Tullingeberg 1972. En Panther smyger sig nedför berget.
吉先生

Gunnar D

Skönt att det åtminstone var en som hade förstånd att dokumentera H34 i Huddinge sommaren-72!
Kolla även korvståndet till höger - ovanlig 1972!

Mvh Gunnar

Bussmicke

Ahh, gamla 712:an som väl gick Tullingeberg-Flemingsberg?
Vilket korvstånd?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2011, 11:53:44 AMVilket korvstånd?

Bilen utanför Konsum, den lite mera högbyggda alltså, är nog det som avses.  :D    Var väl Ford Anglia/Prefect från slutet av 40-talet och början av 50-talet som hade smeknamnet korvstånd?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mr G

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2011, 11:53:44 AM
Ahh, gamla 712:an som väl gick Tullingeberg-Flemingsberg?
Vilket korvstånd?

Jag undrar om inte den här 712:an hade linjesträckningen Huddinge - Tullingeberg, eller så var den avkortad endast till sträckan Tullinge nya station - Tullingeberg. Vän av ordning kan säkert gripa in och ställa dettta till rätta. Skulle man till Flemingsberg fick man väl ta korvståndet ...
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 18 juni 2011, 17:27:54 PM
Jag undrar om inte den här 712:an hade linjesträckningen Huddinge - Tullingeberg, eller så var den avkortad endast till sträckan Tullinge nya station - Tullingeberg. Vän av ordning kan säkert gripa in och ställa dettta till rätta. Skulle man till Flemingsberg fick man väl ta korvståndet ...

Linje 712 gick vid denna tidpunkt Huddinge Stn-Tullingev-Huddinge Sjh-Katrinebergsv-Tullingeberg om jag minns rätt (med hjälp av tjänstekartan)  ;)

/Gunnar

Bussmicke

Citat från: Gunnar D skrivet 18 juni 2011, 19:20:14 PM
Linje 712 gick vid denna tidpunkt Huddinge Stn-Tullingev-Huddinge Sjh-Katrinebergsv-Tullingeberg om jag minns rätt (med hjälp av tjänstekartan)  ;)

/Gunnar

LÅter väldigt bekant, har tidtabeller nere i källaren. Då slapp jag gå ner och kolla.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bilomnibussen

Korvståndet var en Ford Prefect. Bilen till vänster en BMC 1800, finns väl inte många kvar i dag.
Mvh Jan G

Fikman

Citat från: bilomnibussen skrivet 19 juni 2011, 00:02:06 AM
Korvståndet var en Ford Prefect. Bilen till vänster en BMC 1800, finns väl inte många kvar i dag.
Mvh Jan G

Bms kallades väll för lejonkula för den delen

men klart ett fint gammalt korvstånd till höger, och inte vardags syn på den tiden