Keolis 4703 i krock... på Hägerstensåsen

Startat av Carl Eric, 20 maj 2011, 19:42:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Såg precis bilder från en kompis på Facebook på Keolis 4703 som tydligen hade krockat i en lastbil som hade väl, eller om det var lastbilen som körde in i bussen. Höger fram krossat/intryckt, inga fler skador än så. Busschauffören satt kvar på förarplatsen vid bilderna.

Någon som vet mer?

MVH calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Hagri

Kan det vara denna händelse?

En SL-buss i linjetrafik och en lastbil krockade i Hägerstensåsen vid 17.30-tiden på fredagen. Två barn som befann sig på bussen fick lättare skador.

Lär mer i DN

Carl Eric

Citat från: Hagri skrivet 20 maj 2011, 21:01:02 PM
Kan det vara denna händelse?

En SL-buss i linjetrafik och en lastbil krockade i Hägerstensåsen vid 17.30-tiden på fredagen. Två barn som befann sig på bussen fick lättare skador.

Lär mer i DN

Stämmer! Tack för länken! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

yalle

här är en bild på bussen som klippte en lastbil igår vet att alla klarade sig bra men om någon tycker bilden är opassande får ni ta bort den

yalle

jag hade en kompis som satt som passagerare i bussen. Enligt honom kom lastbilen backande det finns en återvinningsstation precis där han skulle förmodligen ställa sig lämpligt. Det syntes från långt håll att lastbilen kom från höger på platsen är det det 30km/h o det pågår ett vägarbete så det är bara en fil. Det här är vad jag fått berättat för mig av ett ögonvittne och det är jag som tagit bilden det finns fler om ni är intresserade !

Mikael Ringmarck