En 40 åt vardera hållet. Innehåller en MaxCi bild ;D

Startat av Jocke Selling, 18 maj 2011, 22:10:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Lite mer än "halvsuspekta skapelser" måste man ju också fota.

Och här är den utlovade MaxCi´n, I förd något slags sorgeband?

//Jocke

bussfan

fina bilder du tar. Även om sista bilden e lite mörk ;)

Jocke Selling

Citat från: bussfan skrivet 18 maj 2011, 22:13:09 PM
fina bilder du tar. Även om sista bilden e lite mörk ;)

Ja det tycker jag också, att sista bilden är lite mörk alltså, är allt för blygsam för att lovorda mig själv  ;D :-X.
Tack för berömmet  :). 5096 hade nog inte kommit med om det inte varit för att det var ett saknat ex i samlingen.

Björn Forslund

Kör den sista i Photoshop, ett klick på "automatisk smartkorrigering" fixar till det med kontrasten!
Ett bildbehandlingsprogram kan "rädda" många bilder tagna i lite svårare ljusförhållanden!

Ted Selander

Snygga bilder. Bussarna är ju fina representanter för sin resp. klass. Bonuspoäng till 2758 som ser riktigt hel och ren ut, och inte ens en Metro innanför vindrutan.

5096 kanske är ett extra känsligt exemplar, som bär sorg nu när den är inne på sista året!

/Ted

Jocke Selling

Citat från: Björn Forslund skrivet 18 maj 2011, 22:50:39 PM
Kör den sista i Photoshop, ett klick på "automatisk smartkorrigering" fixar till det med kontrasten!
Ett bildbehandlingsprogram kan "rädda" många bilder tagna i lite svårare ljusförhållanden!

Tyvärr besitter jag inget photoshop f.n. Emellertid är den på motsvarande vis redigerad i GIMP, tro´t eller ej men den var ännu mörkare innan.

yngrot

Nåja hellre en mörk MaxCi än ingen alls .. men du har väl nån ljusare att visa som kompensation ::)???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina