Linköping 18 maj - del 1 av 2

Startat av Peppen, 18 maj 2011, 15:53:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peppen

Under dagens lilla cykeltur på tre mil så fastnade som vanligt några bussar på bild...

Ceris Resor COJ547 vid Fjärrbussterminalen

Bender LDK-SM216 vid Fjärrbussterminalen

MiNo Buss (Vadstena Buss) STY709 vid Gamla Linköping

Stureforsbuss WWB331 vid Statoil i Ryd

Östra Ryds Bil & Busstrafik UDT436 vid Vallarondellen
Var tidigare ÖTraf-lackad men har tydligen fått ny lack, någon som vet när?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tommy P skrivet 18 maj 2011, 15:53:26 PM

Östra Ryds Bil & Busstrafik UDT436 vid Vallarondellen
Var tidigare ÖTraf-lackad men har tydligen fått ny lack, någon som vet när?

Mycket snygg lack tycker jag. Fast den var snygg i Ötraf-lacken också:

Sven W

Hej

WWB331 tillhör numera Stångåbuss. Man har överfört Stureforsvagnarna till Stångåbuss. Detta är väl inför att Stureforsbuss blir det bolag som kommer att köra expressbussarna framöver.

Hälsningar
Sven

Peppen

Citat från: Sven W skrivet 18 maj 2011, 20:07:02 PM
WWB331 tillhör numera Stångåbuss. Man har överfört Stureforsvagnarna till Stångåbuss. Detta är väl inför att Stureforsbuss blir det bolag som kommer att köra expressbussarna framöver.

Gäller det för alla Stureforsbuss fordon? De hade väl sju eller åtta Irizar och några mindre Mercedes-bussar?
Det verkar bara vara WWB211 som numera är uppmärkt med Stångåbuss, de andra står det fortfarande Stureforsbuss på.

Sven W

Det är säkert alla fordonen. Jag har testat mot bilregistret och funnit att även

WWB416, XWU968, XWU979 och XSL525 är överförda.

Åtgärden är logisk och var väntad eftersom Sturefors är namnet på ett nytt bolag med flera andra bussbolag som ägare, som ska köra expressbussar i fortsättningen.

/Sven

Sven W

Peppen

Citat från: Tommy P skrivet 18 maj 2011, 15:53:26 PM

Ceris Resor COJ547 vid Fjärrbussterminalen

Den här är tydligen sprillans ny upptäckte jag nu på SBH, inregistrerad 2011-05-11

Ersa

Citat från: Tommy P skrivet 19 maj 2011, 18:34:02 PM
Den här är tydligen sprillans ny upptäckte jag nu på SBH, inregistrerad 2011-05-11

Syns direkt att det är ett Norrlandsföretag på extraljusen på taket. 8)
När började Timråföretaget Ceris att köra åt Tallink/Silja så långt söder om Stockholm? De börjar få riktigt mycket trafik! :)

Niclas Rosenius

Citat från: Tommy P skrivet 19 maj 2011, 18:34:02 PM
Citat från: Ersa skrivet 19 maj 2011, 23:05:09 PM
När började Timråföretaget Ceris att köra åt Tallink/Silja så långt söder om Stockholm? De börjar få riktigt mycket trafik! :)

Dom har köpt 4 st likadana för denna trafik.

//Niclas

riiga

Bussmicke

Citat från: Sven W skrivet 18 maj 2011, 21:24:11 PM
Här kan man förresten läsa mer om det nya bolaget.

http://www.corren.se/ekonomi/?articleId=5229749&date=&menuids=

/Sven

Kan man tolka det som att Stureforsbuss blir en ny "Buss i Väst" ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 21 maj 2011, 08:32:18 AM
Kan man tolka det som att Stureforsbuss blir en nu "Buss i Väst" ?

Jovisst fast betydligt mindre. Kallas även samverkansbolag.

Esbjörn

Citat från: Ersa skrivet 19 maj 2011, 23:05:09 PM

Det var i december som Ceris började trafikera Linköping för Åbolinjen och Göteborg för Helsingfors- och Tallinnlinjerna.

yngrot

UDT 436 mötte jag i helgen och undra vad det var för nått . Men nu vet jag bättre.  Kunde inte utläsa namnet när jag mötte den på E4
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peppen

Citat från: yngrot skrivet 24 maj 2011, 20:15:49 PM
UDT436 mötte jag i helgen och undra vad det var för nått . Men nu vet jag bättre.  Kunde inte utläsa namnet när jag mötte den på E4

Det förstår jag att du inte kunde, knappt jag kunde urskilja heller trots att jag var bara några meter ifrån. Silvrig text på guldig bakgrund är ju inte direkt det tydligaste man kan tänka sig, speciellt inte en solig dag...  :)
I övrigt en snygg lack, men den ser inte "färdig" ut på nåt sätt som jag inte kan sätta fingret på...