Bilmupperi - Jag rullar(men inte mycket)

Startat av Greger Larsson, 17 maj 2011, 23:31:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

-78 med 2.650 mil på mätaren, Viksta 30/4 i år:

Stefan Lindberg

Har själv ägt flera sådana men kan verkligen inte påstå att jag saknar dom  ;)

1896

Specifikt för -78:orna var den blanka listen runt lysena i Grillen, själv har jag haft en -79:a, då var lysena fyrkantiga, bilen bredvid en -73:a, stora blinkersglas, och smal kofångare. (Har ägt en sådan också.)

Mölle-Mats

Ja här kan man snacka om lågmilare! Volvo 245 kallades ju på sin tid för "bilarnas Dalahäst", och speciellt i den här kulören så är det väl bara lite kurbits-dekor som saknas!  :D

Har själv haft några Volvosar som "affärsobjekt", bl a en ärtgrön 245/75 och några 140:or 69-72 (varav en 70:a konverterad till 73:a exteriört), men annars så har väl SAAB varit mitt "stora" märke. Och därför så fångas mitt intresse av den 99/900 "Classic" som skymtar längst bort i bildens vänsterkant - den är försedd med takrails vilket är något som jag aldrig sett på den modellen förr!

Har du möjligen någon bild där den bilen syns bättre? Det här kanske rent av är en 900 ombyggd till Kombi, tycker att det som skymtar genom sidorutorna på Volvosarna framför ger en liten antydan om att det skulle kunna vara det!?!

Greger Larsson

Skarpögt att notera Saab:en! Tyvärr missade jag nog "objektet", hittar inte någon bild som förtydligar och har ingen minnesbild av att jag gick förbi bilen ifråga heller.
Apropå lågmilare så är det ganska märkligt att det dyker upp sådana här bilar som betraktats som varande i högsta grad bruksbilar men som ändå inte använts! Nyss har det funnits två olika Volvo 240 till salu som gått mindre än hundra mil. Den ena, en 93:a, såldes på Custom Show i Jönköping nyligen för 115.000. Enligt uppgift så hade förre ägaren för att vara säker på att få köra 240 livet ut vid samma tillfälle 1993 köpt två st! Uppenbarligen hann han aldrig börja använda nr 2..

bussgrabben

Jag såg en annons i Teknikens Värld (tror jag det var) på en 240 från 86 som hade gått 33 mil. Originalbensinen från leveransen var kvar i tanken.