Nya Scania OmniLink till Jönköping

Startat av Enzo, 17 maj 2011, 15:09:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Enzo

Citat från: Bingoberra skrivet 29 maj 2011, 17:38:56 PM
Vet du om det är bestämt vart de "gamla" bussarna (Volvo och Omni) tar vägen efter att Keolis tar över?

Har inga uppgifter om det. Men förmodligen kommer man rusta upp åtminstone Omni vagnarna och sen får dom nytt liv, kanske utomlands.
Vad som händer Volvo vagnarna är mera osäkert tror jag. Dem är redan upprustade sen tidigare och frågan är om det ska göras ytterligare en gång.

Bingoberra

Citat från: Enzo skrivet 29 maj 2011, 18:08:02 PM
Har inga uppgifter om det. Men förmodligen kommer man rusta upp åtminstone Omni vagnarna och sen får dom nytt liv, kanske utomlands.
Vad som händer Volvo vagnarna är mera osäkert tror jag. Dem är redan upprustade sen tidigare och frågan är om det ska göras ytterligare en gång.

Men är Volvobussarna verkligen i behov av renovering innan de försvinner? Åkte med två av dem i förra veckan (från Dalvik samt Bankeryd), och i mitt tycke är dessa riktigt fräscha om man jämför med de Omnileder som finns.

Enzo

Citat från: Bingoberra skrivet 29 maj 2011, 20:34:59 PM
Men är Volvobussarna verkligen i behov av renovering innan de försvinner? Åkte med två av dem i förra veckan (från Dalvik samt Bankeryd), och i mitt tycke är dessa riktigt fräscha om man jämför med de Omnileder som finns.

Det är väl det man ska avgöra. Det finns exemplar som är i sämre skick än andra. Men vad Arriva har för planer för dem bussarna återstår att se.