Huvudmeny

Dagens bilder, LGU005

Startat av Peter Erret, 16 maj 2011, 19:40:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

;)
Bussen fanns inte med i Svensk Busshistoria.  ;)

Sven W

Hej

Ser ut som en tidigare militärbuss. Har kanske blivit lastbil och därför inte kommit in i SBH.

Hälsningar
Sven

Mats Karlsson

Citat från: Sven W skrivet 16 maj 2011, 19:46:48 PM
Hej

Ser ut som en tidigare militärbuss. Har kanske blivit lastbil och därför inte kommit in i SBH.

Hälsningar
Sven
Visst är det en gammal militärbuss. Den hade militärt reg.nr 25099. Chassiet är ett Volvo lastbilschassi F86-49T med chassinr 7157. Karossen är byggd av Hägglunds med tillv. nr 8892. Årsmodell 1971.

Carl Eric

Tyckte väl att registeringsnummret kändes bekant... Här är samma buss från januari förra året tagen med mobilkamera utanför Ebbalund.

Företaget som huserade i Ebbalund hade ställt upp bussen där för att slippa se de nya hus som byggdes bakom den. Nu när huset är till salu så har de tydligen flyttat och då blev de också tvunga att flytta på bussen!  :P
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Sven W

Mer att läsa om denna klenod i den här äldre tråden:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=31720.0

/Sven

Camilla

Den ser ju bara risigre ut för varje år som går

1896

Citat från: Camilla skrivet 16 maj 2011, 21:57:00 PM
Den ser ju bara risigre ut för varje år som går

Nu ska du vara positiv.  8)

Den har iaf gott om backspeglar.  :D

Camilla

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 17 maj 2011, 16:37:05 PM
Nu ska du vara positiv.  8)

Den har iaf gott om backspeglar.  :D

Det är lite svårt att vara det ibland för jag vet var det är för typ som äger bussen så jag tror den kommer att möta sitt öde på en skrot snart och en är Avställd (2009-11-20).

Camilla

Bussen står nu mera ute vid Vretagård på Värmdö för att bli ommålad för ägaren tänker sälja den  efter att han hår målat om den 

1896

Vretagård ? Vart ligger det ? Såg att den körde förbi Torsby i Torsdags eftermiddag i riktning Stenslätten.

Carl Eric

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 23 maj 2011, 20:58:52 PM
Vretagård ? Vart ligger det ? Såg att den körde förbi Torsby i Torsdags eftermiddag i riktning Stenslätten.

Det är precis där det ligger, vid Stenslätten!  8) (Karta!)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

1896

Ok, då blir det intressant att se vad den får för färg sedan.  :)

Camilla

Har du aldrig sett att det står Stenslätten via Vretagård på linje 439  :)

Färgen är inte betämd ännu 

1896

Åker nästan aldrig buss....  8)