Förändringarna i Umeå

Startat av RoggaBoy, 16 maj 2011, 15:40:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

I Umeå la man om en del av lokalbussarna till nya destinationer och lite ovant är de att se skyltningen på vissa linjer. Man har även snyggat till skyltarna mot oss resenärer och äntligen får vi veta vad som händer med hållplatsen som blev över efter att linje 83/84 försvann och Flygbussen fick den ena hållplatsen.


Först en Linje 9 skyltad Carlshöjd. Tidigare var den skyltad Östra Ersboda via Nydalahöjd. Linje 1 kör istället till Östra Ersboda och Linje 2 Nydalahöjd.


Bättre information till resenärerna och de röda stora skyltarna är borta.  :)

Sedan var det året 2010, hållplatserna som var strategiskt viktiga fick nya skyltar. Så även på Vasaplan och den sedan linje 83/84 försvann fick även den nya skyltar. I samband med de andra förändringarna den 2:a Maj så hände det saker.


Busskuren togs bort för nya uppdrag, nu ligger plattor på platsen istället för grus.


Skylten är kvar ännu och det ser riktigt kul ut, men man hoppades att några bussar skulle använda denna hållplats eftersom man bytte ut skyltarna, men det var alltså fel och en nu onödig kostnad i kommunkassan.  ;)

Idag började den stora ombyggnationen på Norrlands Universitetssjukhus och funderar på tt en dag vid 16-tiden dokumentera "kaoset" som alla säger att det kommer att bli.

Ersa

Citat från: RoggaBoy skrivet 16 maj 2011, 15:40:16 PM
Skylten är kvar ännu och det ser riktigt kul ut, men man hoppades att några bussar skulle använda denna hållplats eftersom man bytte ut skyltarna, men det var alltså fel och en nu onödig kostnad i kommunkassan.  ;)

Värst vad du låter negativ. Har du stämt in i övriga Umebors eviga klagosång? "Skylten" du talar om är bara att skruva ner från stolpen och flytta till en annan stolpe i en annan del av stan.

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 16 maj 2011, 21:21:55 PM
Värst vad du låter negativ. Har du stämt in i övriga Umebors eviga klagosång? "Skylten" du talar om är bara att skruva ner från stolpen och flytta till en annan stolpe i en annan del av stan.

Hallå, nä de är jag verkligen inte men du missade väl smileyn helt å hållet tydligen. Visst är de så men kul att det äntligen hände nåt med hållplatsen så den kommer till bättre användning och även stolpen så småningom med kablarna i marken med.

Nä, tydligen får man inte ha lite humor här inne alls för då är man tydligen med i en klagosång av någon anledning fast mina resor med lokalbussarna per månad är väldigt få, typ 5st!

Ersa

Jag förstår bara inte vad det är för kul med att klä ut kritik till "humor". Smiley eller inte så lyser ju ändå missnöjet och nöjet att få anmärka på något igenom.

Hur ofta du reser med vilka bussar förstår jag inte alls vad som har med saken att göra.