Sköldpaddorna kommer i en mängd olika färger och former

Startat av Martin Maltkvist, 15 maj 2011, 20:10:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

LIte Bussmickevinkel över det hela

Ända uti Trångsund var jag en dag för några veckor sedan

Här kan det ibland bli lite trångt ibland och den tillfälliga hållplatsen syns i bakgrunden

Både och kan man säga, en trafiksatt MaxCi far förbi en annan som vilar upp sig

Hr Ezelius gamla domäner(^_^)

Länge leve mittmotorisering\(^_^)/

Bästa buss och linje de gånger jag åker buss enbart för att kunna sova ombord på en buss

Den 4/8 åkte jag med 621 för andra (eller tredje) gången i historien...

...och invändigt såg det ut såhär :D

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

mackanz

Alltid kul för en värmlänning att se bilder från huvudstaden.

Är det en varningstejp eller är det en lagning på backspegeln?
Hörde talas om några som tejpade på backspegeln vid framdörren som varning för att inte nocka passagerare.

Ersa

Martin Maltkvist

Citat från: mackanz skrivet 15 maj 2011, 20:13:56 PM
Alltid kul för en värmlänning att se bilder från huvudstaden.

Är det en varningstejp eller är det en lagning på backspegeln?
Hörde talas om några som tejpade på backspegeln vid framdörren som varning för att inte nocka passagerare.

En lagning är det inte utan snarare mest en uppseendeväckande varning, än så länge har jag inte smällt spegel i huvudet på någon men risken finns och förr eller senare händer det.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Carl Eric

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 maj 2011, 21:42:51 PM
En lagning är det inte utan snarare mest en uppseendeväckande varning, än så länge har jag inte smällt spegel i huvudet på någon men risken finns och förr eller senare händer det.

Jag slog i huvudet i en backspegel på gas OmniCity en gång. Det gjorde ont!  ;D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Martin Maltkvist

Citat från: calken skrivet 15 maj 2011, 21:56:12 PM
Jag slog i huvudet i en backspegel på gas OmniCity en gång. Det gjorde ont!  ;D
Bli slagen i huvudet händer bara en gång och sedan aldrig mer? :D ;D :D ;D
I ärlighetens namn har det hänt att jag gått in i backspegel till min buss trots att jag vet om vad som finns utanför dörren...  *Host harkel...*

Hälsningar
/Martin

Nico

Har lyckats med samma sak åtskilliga gånger, t.o.m. sabbat solglasögon och annat på så vis så det är inget att vara blyg över. Det är tyvärr lätt hänt när man först böjt sig framåt och pysslat med frontluckor mm. och sedan snabbt rätar på sig för att gå in i vagnen.

Vad gäller tejpen så har jag sett både orange såväl som gul/svartrandig och jag antar att det är något som börjat komma just som varning.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

buskörare

Undrar om det finns flera med den där "felstavande" skylten, för jag åkte en på 629 för några veckor sen som hade samma problem. Tänkte aldrig på inv.nr då.

Optimal

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 maj 2011, 20:10:25 PM

Hr Ezelius gamla domäner(^_^)

Å snart bär det tillbaka igen. Dock till Trafikområde "Stockholm Sydväst" fast kanske inte just Nybodahallen =)