Arrivabussar i Roslagen [7 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 14 maj 2011, 00:31:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Var på en kort rundtur idag, då vi inte hade någon matte sista lektionen :) Resan blev: Ronna Skola-Södertälje C-Stockholm C-Tekniska-Norrtälje-Söderhall (med 655)-Vallentuna-664ans ändhållplats-Vallentuna-Enhörna.

Arriva 7147 kommer från Kårsta.

Busschauffören var riktigt trevlig och visste exakt vart vi skulle möta nästa buss! Tyvärr var den någon minut sen, så mötet flyttades lite. Men det gick ändå! ;) Däremot vart det väldigt suddigt... (Med vardagsbilder hoppas jag det inte gör så mycket, man ser att det är en buss  ::)) Bussen är i alla fall Arriva 7155.

Han sa att han skulle köra 664 efter 665an, så tänkte "har inte åkt den ännu, så varför inte". Helt plötsligt var man strax utanför Kragstalund, tror jag. Tiden går snabbt när man lär sig något.

För dig Bussmicke, ingen Ej i trafik! Den kommer snart! ;) Bussen är Arriva 7167

Planen var att ta 524 till Upplands Väsby och ta pendeln hem. Helt plötsligt försvann alla 524or från tavlan om avgående bussar, så tog tåget hem. Däremot förvirrad, och åkte åt fel håll... Bussen är Arriva 7129.

Rundat i rondellen och påväg mot depån. Busslink hade även en depå strax bredvid, där det stod mååånga Solarisbussar, och en OmniCity-led tror jag.

Busslink 4273 kommer från Stockholm.

Hoppas vardagsbilderna uppskattas! Samt tack till den trevlige busschauffören som berättade om trakterna och busslinjerna :)
//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Carl Eric

Förstår inte varför du inte åkte med Roslagsbanan hela tiden...  ::)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

trevliga vardagsbilder bilder
bilder från man inte ser så ofta bilder ifrån :)

Andreas91

Jättefina bilder! Var själv där i krokarna för några dar sedan, då jag var ute och gick på Roslagsledens etapp 2, som slutar i Örsta, norr om Angarn. Då vart det 665 och jag hade tur denna söndag, med en buss varannan timme och min skulle komma 10 min efter att jag kom fram i Örsta! ;D

Sorry för att vara petig, men det heter inte Södertull men däremot Söderhall (även känt som Roslagsstoppet.)

Joakim Wahlberg

Citat från: Andreas91 skrivet 14 maj 2011, 10:32:57 AM
Jättefina bilder! Var själv där i krokarna för några dar sedan, då jag var ute och gick på Roslagsledens etapp 2, som slutar i Örsta, norr om Angarn. Då vart det 665 och jag hade tur denna söndag, med en buss varannan timme och min skulle komma 10 min efter att jag kom fram i Örsta! ;D

Sorry för att vara petig, men det heter inte Södertull men däremot Söderhall (även känt som Roslagsstoppet.)
Tackar tackar! :) Jo, dem hade fått en rätt så bra utökning linjerna där uppe sa busschauffören, vilket glädjer mig, så fler kan åka kollektivt till och från arbetet. Woops! Måste ha tänkt på något annat, för visst heter det Söderhall ::)

calken; tro mig, dem sätena är inge bra för muppresor! ;)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

MrH

Mycket trevligt bildsvep! Personligen uppskattar jag just sådana här vardagsbilder mest, där allt inte är så välregisserat från början! Mer sånt!  :D

MrH