Från Sundsvall till Alvesta

Startat av Staffan Sävenfjord, 13 maj 2011, 14:44:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

I juni 2006 såg den här bussen ut så här:


Och i maj 2011 ser den ut så här:

Niclas Rosenius



  Nästan som ny  ::)

  //Niclas

Staffan Sävenfjord


Niclas Rosenius


Sven W

Hej

Enligt länstrafikens kundtidning har man fått två sådana här för användning Växjö - Ljungby.

Hälsningar
Sven

Jacob

Vad fint torkaren där uppe på andra bilden sitter :P

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 13 maj 2011, 15:12:32 PM
Nästan som ny  ::)

Absolut. Förutom på mätarställningen och kanske även annat marginellt slitage. Några varv Sundsvall-Haparanda (68 mil enkel resa som motsvaras av sträckan Stockholm-Kalmar-Malmö) har det nog blivit de senaste nio åren. 8)

Jan

Citat från: Sven W skrivet 13 maj 2011, 16:42:51 PM
Hej

Enligt länstrafikens kundtidning har man fått två sådana här för användning Växjö - Ljungby.

Hälsningar
Sven

Enligt en annan tråd så finns de 3 stycken i Växjö, 3001,3002 samt 3006.
I branschen i 40 år

Frippe Fribas

Vad för slags trafik är det frågan om mellan Växjö och Ljungby som kräver dubbeldäckare?
//Fredrik

Jan

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 14 maj 2011, 13:10:06 PM
Vad för slags trafik är det frågan om mellan Växjö och Ljungby som kräver dubbeldäckare?
//Fredrik

Det är väl på linje 145 som ledvagnar ska ersättas, men också ett sätt att locka nya resenärer till kollektivtrafiken.
I branschen i 40 år

Frippe Fribas

Aha, då förstår jag, tack för upplysningen.
//Fredrik

Zella

Man kunde ju ha sådana bussar till Växjö - Ljungby - Halmstad

Bussmicke

Finns väl andra linjer ledvagnarna kan köras på istället..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.