Nobina 5740 (Första busskortet för mig)

Startat av swedebear, 12 maj 2011, 18:31:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Då skall jag ge mig på att försöka lägga upp mitt första busskort, tog idag när Nobina 5740 stod och vilade vid Ersboda Handelsområde i Umeå (Jag åkte senare med den in till stan). Bilden är tagen med min mobilkamera så kvaliteten är kanske inte så god som en del här vill ha men jag hoppas att det duger

Peter Öden

Hej !

Se, en gammal bekant från Gävle !

Mvh Peter Ö

Matte

Jodå inget fel på den.

Bara fotsätta.

kabe92

Fin bild:) Kul att se vad som hänt med de gamla gävlebussarna. Man saknar dom faktiskt. Vissa av dem är avställda enligt vägverket, däribland nobina 5718. Någon som vet vad som händer med dom?

swedebear

Jag såg flera 57xx-bussar på denna linje igår, dock minns jag inte inventarienummer och så men när jag är uppe där så kan jag se om jag ser andra

RoggaBoy

Citat från: swedebear skrivet 13 maj 2011, 13:06:42 PM
Jag såg flera 57xx-bussar på denna linje igår, dock minns jag inte inventarienummer och så men när jag är uppe där så kan jag se om jag ser andra

På morgonen innan Coop Forum öppnat så rullar det B9S på denna linje på vardagar. Att få se dom i eftermiddagsrusningen på den parkeringen hade varit kul.  ;)

swedebear

Citat från: RoggaBoy skrivet 16 maj 2011, 09:14:35 AM
På morgonen innan Coop Forum öppnat så rullar det B9S på denna linje på vardagar. Att få se dom i eftermiddagsrusningen på den parkeringen hade varit kul.  ;)

Om man har tid så kan man stå där en stund och få flera på bild, vad jag förstod så har förarna sina raster därute vid Ersboda vilket gör att bussarna står en bra stund där

RoggaBoy

Citat från: swedebear skrivet 16 maj 2011, 10:03:11 AM
Om man har tid så kan man stå där en stund och få flera på bild, vad jag förstod så har förarna sina raster därute vid Ersboda vilket gör att bussarna står en bra stund där

Det stämmer:

Ibland händer det att den står där iaf en 15 minuter och har varit md om de för en två veckor sedan att bussens alla dörrar var öppna så bara att stiga in under tiden föraren var helt frånvarande men kom till sin plats en minut innan avgång.

Har en bild från hur just denna 5740 såg ut invändigt samma dag, vid samma hållplats men tvekar på om man skall ladda upp den.

swedebear

Jag noterade det också att det ibland hände att bussen var helt öppen, tyvärr hade jag bara tid att ta kort på just 5740 denna gång. Om jag åker dit igen så är det en bra plats för busskort.