Fråga: En vanlig dag i innerstaden...?

Startat av Fredrik Klint, 10 maj 2011, 19:33:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

Rubriken syftar på Stockholms innerstad. Hängde ett tag vid Slussen nu på eftermiddagen, vilken trafik! Köer, köer, köer... Bilar och bussar, många uppställda med varningsblinkers (ingen avlösning verkade det som, förarna lämnade sina vagnar). Hade det hänt något månntro eller var det en vanlig em-rusning? Hörde en förare muttra om "33 minus"... Och det syftade inte på temperaturen  ;).

MrX

Det var visst struligt för Keolis idag. Några trafikolyckor på olämpliga ställen skapade lite köer

tågluffaren

Att åka buss i innerstaden under eftermiddagstid - glöm det! Precis som du säger köer, köer och en gång till köer. Så lägger vi på lite värme till det också.

//tågluffaren (som tog tunnelbana och pendeltåg idag)

Optimal

Sankt eriksgatan mellan Flemminggatan och Sankteriksplan norröver är det bara 1 körfält, så den sträckan tar ca 20 min. Sen är det allmänt kaos just under denna period.

Nico

Överhuvudtaget väldigt mycket småarbeten som trots det tar plats och därmed skapar köer. Plussa på ovana förare (alla kör inte året runt, men har t.ex. nu till viss del redan börjat flytta ut till sommarstugor och annat), trafikolyckor mm... och då har inte ens studenterna börjar röra på sig än i någon nämnvärd grad.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

KG

Finns det någon som befinner sig i innerstaden frivilligt?  ???

Fredrik Klint

Citat från: KG skrivet 11 maj 2011, 03:41:34 AM

Haha, är du allvarlig? Jag, min dumskalle, hör tydligen dit. Hade slutat jobbet och hade ingen brådska hem, tog en promenad på Söder och hamnade vid Slussen. Där var jag ett tag och tittade på kaoset och tog lite bilder. Helt frivilligt  ;).
--------------
Att det sen är mycket folk i innerstaden känns rätt naturligt, en storstad befolkas såklart av en massa människor som jobbar och/eller bor där. Annars skulle det vara en bonnhåla  8).

KG

Jag tycker inte det är kul när det blir för mycket folk och fordon på liten yta. Jag håller mig gärna borta från t.ex. Stockholm city. ;)

Andreas91

Nja - frivilligt och frivilligt...  ;D Ibland är det det, ibland inte. I och med att jag bor i Sthlms innerstad, så har jag inte så mycket till alternativ: Jag hamnar oftast i innerstan förr eller senare, hur jag än vrider och vänder på det! :p

MartinMartin

Ja, det gör det. Jag har precis sagt upp mig från landsvägstuggandet i UL trafiken för att köra
innerstadstrafik åt Keolis i Stockholm. Jag tycker det är roligt med mycket folk och trafik.

Men man hinner säkert ledsna på de med så småning om, men just nu känns det toppenbra !!!