Nobina 1830 till vilan farit

Startat av Peter Erret, 09 maj 2011, 20:09:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Helt obemärkt så har bussen gått ur tiden 2011-04-07
Min egen sista bild var denna, har någon en senare?

Carl Eric

Ajdå! Nu så vet jag mitt projekt för fredagen, dags att fånga fler 18 vagnar!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Sista trafikdagen för 1830 var 7 februari.

homer

Citat från: Fredde_J skrivet 10 maj 2011, 14:35:59 PM
Sista trafikdagen för 1830 var 7 februari.

någon speciell anledning till att den rök före dem hemska 41-vagnarna

Fredde

Citat från: homer skrivet 10 maj 2011, 21:39:28 PM

Ja, pga en större skada var den inte värd att reparera. Nu borde den stå på gården i Hölö...

Karsten

Citat från: homer skrivet 10 maj 2011, 21:39:28 PM

Jag trivdes alldeles utmärkt med 41-vagnarna (precis som med 38-, 39-, och 42-vagnarna också). Vad tycker du är felet med dem?

homer

Citat från: Karsten skrivet 11 maj 2011, 06:23:30 AM
Jag trivdes alldeles utmärkt med 41-vagnarna (precis som med 38-, 39-, och 42-vagnarna också). Vad tycker du är felet med dem?

inredningen... instrumentpanelen, avsaknad av öppningsbara fönster, inga vidvinkelspeglar, själva konstruktionen är ju de samma så där finns inte mycket att klaga på

Bussföraren

Citat från: homer skrivet 11 maj 2011, 12:28:00 PM
inredningen... instrumentpanelen, avsaknad av öppningsbara fönster, inga vidvinkelspeglar, själva konstruktionen är ju de samma så där finns inte mycket att klaga på

Inredningen?
Vogelstolarna i Swebuslederna är ju mer påkostade än de enklare Nocoflex som SL beställde, instrumentpanelen är ju Volvo standard på bägge, bara knapplaceringen skiljer

Karsten

Vad gäller instrumentering så tycker jag nog som Homer. De Busslinkbeställda vagnarna var mer genomarbetade i placering av knappar och speglar m.m. Swebusvagnarna har dock den större motorn och är helt underbara maskinellt att köra.