Huvudmeny

Holmsveden...(Bilder)

Startat av Patrik, 09 maj 2011, 19:42:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

pierrew

:-\ Jag får en känsla av Ryssland när jag ser dessa bilder...

Noterar även att dem har "den hala röda asfalten"  ;)

Drängen

Njaa, att den röda asfalten skulle vara halare har jag aldrig märkt. Dom där reklamskyltarna kan väl var värd nån krona för rätt spekulant...

Ersa

Citat från: Drängen skrivet 15 maj 2011, 09:04:27 AM
Njaa, att den röda asfalten skulle vara halare har jag aldrig märkt.

Nej, hal vet inte jag heller. Men lite mer högljudd var den i högre hastigheter. Märktes speciellt när man passerade Rätan på nuvarande E45 på den tiden då det var "rött på vägbanan" och 110 km/t där.

KG

Röd asfalt blir ruskigt hal när den är blöt. Det vet alla som kört aktivt med bakhjulsdrift.  ;)

1896

Finns det fortfarande bussar stationerade här ?  ???

Patrik

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 maj 2011, 16:20:09 PM
Finns det fortfarande bussar stationerade här ?  ???

Två stod iaf parkerade där.

1896

Citat från: Patrik skrivet 15 maj 2011, 16:29:43 PM

Jaha, vet att Swebus hade två bussar där tidigare.  :)

Björn Forslund

Finns vattentornet i tegel vid järnvägen kvar?
Där syntes iaf tidigare lagningen efter en stor järnvägsolycka år 1917. Ytterligare en järnvägsolycka med flera dödade inträffade på 60-talet.

MrH

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 maj 2011, 17:47:08 PM
Jaha, vet att Swebus hade två bussar där tidigare.  :)

Citat från: Patrik skrivet 15 maj 2011, 16:29:43 PM

Japp, kan bekräfta att KR Trafik i Söderhamn har ett par bussar stationerade i Holmsveden och förarna som normalt tjänstgör på tjänsterna som utgår därifrån bor väl också i Holmsveden eller åtminstone i närheten.

/MrH

1896

Citat från: MrH skrivet 15 maj 2011, 21:50:17 PM
Japp, kan bekräfta att KR Trafik i Söderhamn har ett par bussar stationerade i Holmsveden och förarna som normalt tjänstgör på tjänsterna som utgår därifrån bor väl också i Holmsveden eller åtminstone i närheten.

/MrH

Kul, det är ju nåt helt annat att jobba på en liten depå ute i bushen, än att jobba på en central depå.  :)

Bussmicke

Citat från: Pierrew skrivet 09 maj 2011, 19:46:00 PM
:-\ Jag får en känsla av Ryssland när jag ser dessa bilder...

Får mer Norrlandskänsla här, öde..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrH

Citat från: Bussmicke skrivet 29 maj 2011, 08:08:17 AM
Får mer Norrlandskänsla här, öde..

Fast nu måste jag få protestera lite!  :D
Det må vara öde på många platser i norr, men det ser ju i regel inte ut såhär bara för att man befinner sig i Norrland.
Holmsveden är inte så representativt för Gävleborg måste jag påstå, tyvärr ser allting bara så tragiskt nergånget, även husen (villorna) är många gånger "rassliga" med bråte på tomten och det ser verkligen trist ut! Jag pendlade under hösten mellan Gävle och Bollnäs och ibland vaknade jag till i Holmsveden, nästan så jag rös varje gång vid åsynen. Liknelsen med Ryssland är faktiskt ganska passande.

/MrH

Susanne

Tack Patrik för fina bilder som skildrar delar av Sverige. Hur mycket stod urverket på då du var där?
Den röda asfalten får mig att tänka på Dalarna, alltid då man passerar gränsen Härjedalen-Dalarna så byts asfalten till röd.

Holmsveden ligger ju inte speciellt högt upp i Sverige, för mig är inte det Norrland, men för vissa är Norrland så fort de passerat Uppsala ;D så man kan tycka olika.

Patrik

Citat från: Susanne skrivet 29 maj 2011, 09:56:43 AM
Tack Patrik för fina bilder som skildrar delar av Sverige. Hur mycket stod urverket på då du var där?
Den röda asfalten får mig att tänka på Dalarna, alltid då man passerar gränsen Härjedalen-Dalarna så byts asfalten till röd.

Holmsveden ligger ju inte speciellt högt upp i Sverige, för mig är inte det Norrland, men för vissa är Norrland så fort de passerat Uppsala ;D så man kan tycka olika.

Jag var där ca kl 10:20.