Huvudmeny

Hy 01

Startat av j-a, 08 maj 2011, 22:52:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Idag 8/5-11 hade Hydens 01 hittat till Göteborg

Någon som sa att de inte kom att gå på Göteborgslinjen? ;)

groenis

Då kan Tonnie se om han ser den i Malmö på söndagen som 832 mot stockholm
eller så vänder den i göteborg i morgon.

/Lennart

Ersa

Citat från: j-a skrivet 08 maj 2011, 22:52:15 PM
Någon som sa att de inte kom att gå på Göteborgslinjen? ;)

Inte vad jag minns. Däremot var det öppna funderingar huruvida man skulle göra med förarbyten om Hydéns bussar skulle köras längre än Jönköping. Numera har jag hört lite av hur planerna är tänkta, och därefter får man även se dessa bilder som bevis. :)

Ännu fler förändringar lär det bli då alla återstående fyra 56xx-vagnar samt alla 62xx-vagnar (och förhoppningsvis även 6009) försvinner från Swebus i sommar och ersättas av...? Ja, det skulle ju gissningsvis röra sig av inlejd extern trafik likt denna bild.

Jacob

är det samtliga 62-vagnar? eller bara Neoplanerna som ska bort?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Det blir tydligen Neoplanfritt, medan 9700:orna stannar. :)

Marc

Citat från: Ersa skrivet 09 maj 2011, 05:47:56 AM
Yngre bussar av sämre kvalitet blir utsorterade, underbart!! ;)

a32

Här är HY 01 på Skokloster Car show den 1 maj 2011...

/a32  ;)

Ersa

Citat från: Marc skrivet 09 maj 2011, 06:19:48 AM
Yngre bussar av sämre kvalitet blir utsorterade, underbart!! ;)

Synd att inga nya bussar köps, men att slippa Neoplanarna är ju bra för kunderna, förarna samt företaget. Den enda part som förlorar skulle vara Neoplanverkstäderna som förlorar en del inkomst. ;)

Bussföraren

Citat från: Ersa skrivet 09 maj 2011, 13:12:51 PM
Synd att inga nya bussar köps, men att slippa Neoplanarna är ju bra för kunderna, förarna samt företaget. Den enda part som förlorar skulle vara Neoplanverkstäderna som förlorar en del inkomst. ;)

Färre bussar innebär rimligen också färre förare, är man på väg mot ett franchasing koncept?

Flera åkare som idag kör extra har enligt rykten fått frågan om att skaffa Swebuslackade fordon att bemanna med eget folk.
Antar att vi snart möter bussar i Swebusfärg från både Kjells i Västervik, Smålandsbussen i Jönköping och ett par andra.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: calken skrivet 09 maj 2011, 17:03:58 PM
För att friska upp minnet lite: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=44294.msg324332#msg324332  ;)

Jag kan där inte läsa något om att någon skulle ha påstått om att den inte skulle köras längre än Jönköping!
Som sagt: öppna funderingar huruvida man skulle göra med förarbyten om Hydéns bussar skulle köras längre än Jönköping.

Ersa

Citat från: Bussföraren skrivet 09 maj 2011, 16:45:04 PM
Färre bussar innebär rimligen också färre förare, är man på väg mot ett franchasing koncept?

Flera åkare som idag kör extra har enligt rykten fått frågan om att skaffa Swebuslackade fordon att bemanna med eget folk.
Antar att vi snart möter bussar i Swebusfärg från både Kjells i Västervik, Smålandsbussen i Jönköping och ett par andra.

Förutom Kjells Buss i Västervik och Smålandsbussen i Jönköping som du nämnde finns ju även Vadstena Buss. Alla tre har mer eller mindre fasta körningar åt Swebus idag.

Niclas Rosenius

Citat från: Ersa skrivet 09 maj 2011, 20:30:23 PM
Förutom Kjells Buss i Västervik och Smålandsbussen i Jönköping som du nämnde finns ju även Vadstena Buss. Alla tre har mer eller mindre fasta körningar åt Swebus idag.

Du får inte glömma Alternativ Trafik I Bjuv som har en tur på Malmö-Göteborg också.

//Niclas

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 09 maj 2011, 05:47:56 AM

Så man slipper inte 56xx och 60xx-vagnarna än i Stockholm? Synd...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

tycker det är tråkigt att de stiliga Neoplanerna försvinner!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!