Huvudmeny

PD 7699 (GYF 832)

Startat av Ove Bojarp, 24 september 2007, 17:27:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp


  Denna bussen blev exporterad till Norge 2002, vad fick den för norskt nr? F.B. Birka i Oslo köpte 
  den. Volvo B10M65B chnr: 3867 (Kaross: Wiima M401 #5669)  1982 års modell.

Ersa

Men vem var ägaren mellan Swebus och F.B. Birka i Oslo?
Inte kördes det runt med gamla Wiimor i Swebus linjetrafik så sent som 2001 vad jag vet.

Greger Larsson

Mja, var det inte 7689 som var Natti-Nitti reserv? Eller fanns både 7689 och 7699 med den uppgiften? 89:an fanns kvar till i mars -99, på slutet med Umeå som utgångspunkt och då användes den även som (gods-)förstärkning på linje 100.
7699 såldes 1996-09-26 till Grenadieren Trade AB, vidare 1999-02-15 till Auktionskonsult på Södermalm AB och 2001-11-01 till Caza Rino AB och 2002 som sagt till FB Birka. Dessa verkar ha kört med bussen svenskreggad, åtminstone till 2005 då den ställdes av.
En lustighet i sammanhanget är att jag fotat 7699 hos Swebus i Luleå den 1/4(!) 2000, då var den i original Diligensutförande, dock med all märkning avstripad.

/GL

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 september 2007, 00:01:38 AM
Var tvungen att rådfråga foton... ;)

De övriga tre förekommer betydligt fler gånger i noteringar och foton, den hårda körningen gick ju hårt åt 7795 och 7805 vilka var ordinarie bussar ända till de tre Delta:n byggdes om för trafiken.

//Lars

Utveckla gärna detta om natti-natti
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!